Hetzelfde spul, maar dan goedkoper...

Roel

Totaal niet relevant
Goed ideetje van Coin:

Speciaalzaken hebben nogal eens de neiging om huis-tuin-en-keuken spulletjes te voorzien van een "observing product" labeltje en deze voor een bijbehorende prijs aan te bieden.
Veel van dit soort dingetjes zijn veel goedkoper bij een andersoortige winkels te krijgen. Als je zelf iets handigs tegenkomt bij de plaatselijke ijzerboer, warenhuis, supermarkt of iets dergelijks waarvan je denkt: "hee, die verkopen ze bij de optiekzaak ook, maar dan voor het driedubbele!", meld het dan hier.

Roel

Totaal niet relevant
(Aan moderator: Dit bericht stond al ergens anders, maar om aan te geven wat de bedoeling is van dit topic, post ik hem hier nogmaals. Oorspronkelijke topic mag wat mij berteft slotje!)

Jongens en meisjes! Je kent het vast wel, het dillemma tussen warme handen en oculairen verwisselen:

-Of je doet je handschoenen elke keer uit om dat kleine pielschroefje los en vast te draaien (vingers binnen no-time verkleumd)
-Of je probeert het met je handschoenen aan (oculairen binnen no-time in dertig stukjes op de grond)

Nou, kijk eens wat ik vond bij de Action!

Warme handjes de hele nacht:
hanschoendicht.jpg

En om een oculairtje te verwisselen of iets dergelijks gooi je de flapjes om en voila:
handschoenopen.jpg

Prijs bij Action: 2,79 euro :thumbup: :laughing1:
Prijs bij Teleskopservice: 39 euro

nop

Admin
'Celestron Powertank'
135 euro bij ganymedes (met radio en sirene )
powertank17ah1lg.gif

Einhell Acculader (doet hetzelfde, alleen dan zonder celestron erop en radio)
En je kunt je auto ermee vlottrekken!!!

energie6ss.jpg

Ca 30 euro, komt af en toe in de aanbieding bij halfords, action en lidl.
Met lamp, kun je je montering maanden op laten draaien!

Goed idee! (heb een sticky gemaakt)[/img]

Roel

Totaal niet relevant
"Lights out verduisteringsdoek" Voor wanneer je last hebt van omgevingslicht:

5927.jpg

25 euro

Alternatief:
Zwarte badhanddoek van de Wibra: 2 euro

Je denkt natuurlijk: "wie koopt dit in godsnaam?" Maar blijkbaar zit hier handel in!

Roel

Totaal niet relevant
Speciale grote stelschroeven om je hoofdpiegel te kunnen collimeren zonder gereedschap: ik heb ze ooit gezien voor 20 euro per drie stuks

Vleugelboutjes bij de lokale ijzerboer, 80 eurocentjes per stuk:

000_2032.jpg

Roel

Totaal niet relevant
Celestron Anti Vibration pads: rubber schijfjes voor onder je statiefpoten tegen trillingen. Werken echt super! Voor 45 dollar per drie:

611-m.JPG

Alterntief: Drie cirkeltjes gesneden uit een stukje rubber (te krijgen bij de schoenmaker ofzo) Werken echt super! Meestal gratis als je de schoenmaker lief aankijkt.

Patrick

Venetiaanse Koopman
De observerschair oftewel... strijkstoel in het Nederlands.

strijkstoel.jpg

Zo'n 15 euro op bijvoorbeeld marktplaats... :idea:

Telescoop fabrikanten vragen er al gauw meer als 100 euro voor.
Ideaal voor hoge newtons of dobsons..

Hetzelfde spul, maar dan goedkoper...

Gebruik en paar stukje klitteband en een fietsachterlampje en je hebt een prima rood licht. Gelukkig is dit een simpel achterlichtje dat geen "knipperopties" heeft.

Steem

Donateur
Roel zei:
"Lights out verduisteringsdoek" Voor wanneer je last hebt van omgevingslicht:

5927.jpg

25 euro

Alternatief:
Zwarte badhanddoek van de Wibra: 2 euro

Je denkt natuurlijk: "wie koopt dit in godsnaam?" Maar blijkbaar zit hier handel in!

Een alternatief voor de handdoek is een stukje verduisteringsgordijn kopen op de markt bij een stofwinkel. Ietsje duurder dan de handdoek (paar euro), maar het oogt wat stijlvoller. Met een handdoek lijkt het net of je met je neus boven een bak stomend water met Indische mintdruppels hangt! Het is verder volkomen lichtwerend en je kan het matchen met je kleren! De ene kant is namelijk zwart en de ander wit. Voelt ook lekker aan!

paalco

Quaoar
Ik had nog een maglite liggen, zo een met 2 penlites.
Dat moest mijn rode lampje worden, lekker handzaam en brand lang.
Het glaasje kan er uit, maar nu nog iets roods zoeken wat er in past.
Na lang zoeken kwam ik het tegen: het dopje van een uitgedroogde prittstift.
Het was wel even werk maar, dan heb je ook wat.
En voor nop (niks bedoel ik).

milcom

Stofdeeltje
Bij de Xenos heb ik LED-lichtjes gekocht die je op een pet kan zetten, zo hou je je handen vrij. Wel is het licht wit, maar is zo gefixed door met een rode viltstift te kleuren of met rode plasic folie af te plakken. Petje helpt ook gelijk tegen de kou. LED-lampje was te koop voor enkele euri, weet niet meer exact maar ik meen 3 of 4euri.
2500446440980kw7.jpg

Wat ook makkelijk voor de rokers is, is een turbo aansteker ipv een gewone. Gebeurde me elke keer weer dat mijn ogen goed gewend waren aan het donker, ikke een peukkie opsteken en FLITS weer ff nachtblind. Zo'n turbo aansteker kent men waarschijnlijk wel, dat is er 1 met een gloeidraadje waarbij de vlam blauw is.

capella

Donateur
Rode nagellak is niet te kloppen. Blijft jarenlang goed (als je de dop er stevig opdraait) en je kan vele lampjes met meerdere lagen zo rood maken als je zelf wenst. Echt Hema! :wink:

Patrick

Venetiaanse Koopman
Ik heb iets gevonden waar je heel blij van wordt.

Microfocusser knop voor iedereen ( vooral mensen met een crayford type focusser hebben hier veel baat bij)
Wel een beetje knutselhandigheid vereist ;)

33 euro inclusief verzendkosten!

edit:
Ga naar de website van Conrad electronics en bij de zoekopdracht knopautomaat intypen

Demelza

Donateur
Deze sporttas gebruik ik voor mijn Skylus Bresser. Bij het handvat zit een zak die je kunt uittrekken, waardoor de telescoop er gemakkelijk inpast. Nu in de aanbieding bij de Blokker voor maar € 16,99.

Hetzelfde spul, maar dan goedkoper

Hetzelfde spul, maar dan goedkoper

Snel naar de Lidl: een mooie hoes voor een snowboard dat prima te gebruiken is voor een kijker of een statief. ongeveer 1,75 meter lang en 10euro!

RoyvW

Quaoar
Deze vind ik ook wel leuk :

Celeston NeXtimage €150,-

Philips ToUcam III €80,- (ook al voor €50,- gezien)

Gr,
Roy

Bovenaan Onderaan