Het grote Marktplaats discussie Topic. Plaats hier!

Dan mag je in je handjes klappen. Een aantal eigenaren zijn inderdaad heel enthousiast over de Dynamax. Dus blijkbaar zijn niet alle exemplaren hopeloos.
.

Ja, stel….
En wat is het percentage van het aantal telescopen dat verkocht werd. Van het forum zullen er maar handjesmaat zijn (of enkele/nul). En de kans op een beste exemplaar is nog een tikkeltje kleiner.

Ach, ik begrijp het wel engizins -- f/4.7, dus ook grotere nevels kun je nog vrij goed framen, maar het is wat knullig verwoord.

Meade LXD55 met 6 inch SN telescoop te koop op MP. Als het inderdaad een zacht prijsje is dan
is dat niet verkeerd. Het is natuurlijk ouder spul maar die SN modellen schijnen optisch heel aardig te zijn.
Alleen de focusser is niet geweldig, ik heb de zelfde op mijn Newton en die is ook maar matig, maar er valt mee
te werken.
Er zitten ook aardig wat accessoires bij zo te zien.

De Meade LXD75 met 6" Newton is jaren door Lidl verkocht voor €399…

Puntje van aandacht: de motorsturing brandde makkelijk door.

De Meade LXD75 met 6" Newton is jaren door Lidl verkocht voor €399…

Puntje van aandacht: de motorsturing brandde makkelijk door.
Alleen is dit geen LXD75 , maar de voorganger daarvan met een Schmidt-Newton ipv een Newton.
De LXD75 is later ook met een SN verkocht. Maar ook met diverse andere telescopen zoals een SCT en Refractors.
LXD75 is op het laatst voor 150,- verkocht door Lidl. Motoren branden door omdat ze te zwaar belast worden door bijvoorbeeld niet goed balanceren.
Ook te lage spanning, of juist te hoge spanning, of een piekspanning gaan ze van stuk. Ik snap ook niet dat Meade geen zekeringen in
die motoren heeft geplaatst.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan