Het grote Marktplaats discussie Topic. Plaats hier!

Erdna

Ganymedes
Hele mooie 10 cm Polarex op zuil te koop voor maar €350,- !! Jaja, zelfde telescoop is door Anamorfose op Katawikie aangeboden voor meer dan het tienvoudige. Wordt alleen verzonden, wel eerst even overmaken, de bankgegevens van annie krijg je binnen een minuut !!
1664652424419.png

Laatst bewerkt:

Soloman

Titan
Die stond te koop ergens anders voor 7.250 euro. Zelfde foto. Trouwens prachtig instrument, maar dat is overbodig om te zeggen.

dj19476

micro
hij heeft er nu ook een 60-900 polarex op staan. ook alleen verzending.. ik heb m ook gemeld. (het is jammer dat je de foto's van marktplaats niet kan opslaan. dan kan je op internet zoeken of de foto vaker gebruikt is..)

Maar de andere advertentie is er af.

Dit zou echt van de eigenaar kunnen zijn. Dat valt zo moeilijk vast te stellen zonder dat is vast te stellen dat de foto’s van elders komen.

Gevonden: een catawiki site:

Zelfs de Marktplaats tekst is een verkapte vertaling van de Franse tekst.

Soloman

Titan
Gevonden: een catawiki site:

Zelfs de Marktplaats tekst is een verkapte vertaling van de Franse tekst.
De Catawiki geeft de juiste prijs aan. De oplichter kopieert van Catawiki.
Bij de 10cm Polarex kon zelfs een leek al zien dat 350 euro gewoon niet klopte. Je weet direct al dat dit instrument al duizenden waard is. (Deze 60 mm is trouwens zo'n 300 euro waard als die helemaal gaaf is. Ik heb er zelf één. Met gebruikerssporen 200 euro. Ben er zeer happy mee).

De Catawiki geeft de juiste prijs aan. De oplichter kopieert van Catawiki.
Bij de 10cm Polarex kon zelfs een leek al zien dat 350 euro gewoon niet klopte. Je weet direct al dat dit instrument al duizenden waard is. (Deze 60 mm is trouwens zo'n 300 euro waard als die helemaal gaaf is. Ik heb er zelf één. Met gebruikerssporen 200 euro. Ben er zeer happy mee).
Het gaat niet zozeer om de prijs. Het gaat erom dat mensen die de hobby willen nemen zoiets zien, enthousiast raken en zich vervolgens laten oplichten.
Zo'n oplichter verpest het voor die mensen, maar ook voor serieuze verkopers die wel goede spullen hebben en die voor een reële prijs en op een nette manier aanbieden, want er ontstaat groeiende argwaan. Marktplaats als platform raakt steeds minder betrouwbaar.

Soloman

Titan
Het gaat niet zozeer om de prijs. Het gaat erom dat mensen die de hobby willen nemen zoiets zien, enthousiast raken en zich vervolgens laten oplichten.
Zo'n oplichter verpest het voor die mensen, maar ook voor serieuze verkopers die wel goede spullen hebben en die voor een reële prijs en op een nette manier aanbieden, want er ontstaat groeiende argwaan. Marktplaats als platform raakt steeds minder betrouwbaar.
Klopt. Ik heb ook nooit begrepen waarom ze dit doen. Je verpest er alles mee.

Erdna

Ganymedes
@dj19476: ik doe oldskool een screendumpje en dan plakken in paint.
@Sterren kijken in de stad: Och, over het algemeen vind ik het me reuze meevallen op MP. En een boete voor door rood rijden is ook een zeer pijnlijk leermoment...

Ter leering ende vermaeck hieronder de mailwisseling van gisteravond, achternaam en bankrekeningnummer heb ik maar gewist.

Beste Ga,

Ik heb een vraag over 'Unitron Polarex 132F 102mm '.
Ik denk dat je een nul vergeten bent in de vraagprijs, maar voor die 350 euro haal ik hem graag bij je op. Prachtige foto 's overigens!
Met vriendelijke groet,
André
19:50

Goedenavond André.
Ik doe alleen aan het verzenden methode helaas.
Mvg annie
19:57

Hallo Annie,
Okee, dan graag opsturen, hoe spreken we dat af?
André
21:11

Goedenavond nogmaals,
Dan zal ik uw mijn bankgegevens moeten toe sturen want ik kan helaas, geen gebruik maken van de betaalmethode van de marktplaats app.
Want ik heb openbank. Maar als u mij uw adres gegevens waar het naar toe mag worden verzonden zou, willen sturen stuur ik u mijn bankgegevens hoor.
Mvg annie
21:13

Mijn bank gegeven zijn:
xxxxxxxxx
ESxxxxxxxxxxxxxx
Ik hou u op de hoogte van een code dan kunt u, uw pakket volgen. Alvast heel veel kijk plezier er mee gewenst.
Gaarne een bericht als u de pakket in goede orde heeft ontvangen André.
Mvg Annie.
21:15

Goedenavond.
Waarom verneem ik niks meer van uw?
21:43

Ik vertrouw het niet
22:09

U vertrouwd het niet?
Waarom niet mag mag ik vragen..
22:10

Ja, sorry, zomaar een gevoel
22:14

Nou vreemd zeg, en jammer.
Fijne weekend als nog!
Mvg Annie
22:17

Genie Hendriks

Donateur
Iemand ervaring met de verkoper van de TAL 150PM die al een tijd op MP staat? Ik deed een bod dat werd geaccepteerd. Op mijn aanvullende vragen kwam echter geen antwoord. Ook niet op een voorstel om hem dit weekend op te halen. Sterker nog: verkoper meldde dat hij het jammer vond dat ik hem dit weekend niet op kon halen. Gecorrigeerd en tegelijk weer mijn vragen voorgelegd over de TAL. Geen reactie. Bod dan maar teruggetrokken. Helaas. Maar ik ben wel nieuwsgierig of iemand van jullie ook contact heeft gehad en hoe dat dan verlopen is.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan