Het grote Marktplaats discussie Topic. Plaats hier!

Grappig, op die laatste foto staat de kijker ineens op een andere breedtegraad (Florida?) en is er een bolling verschenen op de vork.

Huubke

Uranus
Ik vermoed dat de verkoper ooit deze heeft gekocht en is bedrogen en nu haar/zijn geld probeert te recupereren. Zo lijkt het mij maar ik kan natuurlijk er helemaal naast zijn.

Skyheerlen

Moderator
Ik denk niet dat er sprake van bedrog of een miskoop is. De foto met de 600 dollar prijs is van een andere telescoop. De C8 zal destijds best ruim 4000 gulden (2000 euro) gekost hebben, dus is het niet zo vreemd dat de verkopen schrijft dat er naar waarde gebodenmoet worden.

Huubke

Uranus
Spijtig genoeg is de huidige waarde rond 400-500 euro max. De verkoper zal dit niet graag horen tenzij de verkoper op de hoogte is van de huidige waarde.

schoenmaker

aka Koplamp
Ik heb precies dezelfde telescoop (Celestar8) alleen dan op een Zwitsers landmeet-driepoot en een zelfbouw wedge van de vorige eigenaar. Prima telescoop. Ik betaalde er 3 jaar geleden met accessoires (waaronder een thousand-oak zon filter) en dus die driepoot 400 euro voor.

Die in de advertentie ziet er ongebruikt, mooi uit moet ik zeggen. Bij mij missen bijvoorbeeld het batterijklepje en ziet de base er gebutst en bekrast uit.

MFCharon

Mercurius
Op te-les-koop staat een ES Ultra Light Dob 305mm voor 80 euro. Wat moet ik daarvan denken? Zal wel typefout zijn toch en 800 moeten zijn? :denkdenk:

Edit: ah, ik lees nu pas dat het zonder spiegels en focusser is :)

Darkmatter

Donateur
Die tweede... :shock: Het tragische is dat er nota bene op de voorkant van de handleiding een plaatje van de telescoop staat. Zelfs al ben je de Duitse taal niet machtig dan nog kun je plaatjes kijken. :roll: Echt ongelofelijk.

Jarno

Dick Mos

Meteoriet
Ik zag hem ook voorbij komen inderdaad. Maar ik zou om te beginnen al never nooit niet een onbekende met teamviewer op mijn computer laten.

Bovenaan Onderaan