Goede shop in Nederland.

Rudy

Donateur
Hier uitstekende ervaringen met Astromarket. TS gaat ook altijd prima. Robtics, bij problemen heb ik ondervonden dat de communicatie stroef verloopt. Andere bedrijven, bv. Ganymedes of Pierro Astro, hier en daar een bestelling en dat is te weinig om er echt iets over te kunnen zeggen.

MGralike

Donateur
Neen, het is niet "hetzelfde". Als je een vraag stelt aan Jimmy of Hugo dan krijg je een antwoord dat toch wel van andere kwaliteit is dan als je een L1-supportsoldaatje te pakken krijgt van Nimax. Ook voor de naverkoop is het niet hetzelfde.

Niet dat ik geen heimwee heb naar de tijden waarin Astromarket echt onafhankelijk was, daar niet van. Maar voor de iets hogere prijzen wilt niemand betalen, dus ik begrijp hun beslissing heus wel.
Denk dat zelfs dat, je prijs criteria, verleden tijd is. Op dit moment zijn ze behoorlijk de "toppertjes" (erg hoge prijsverschillen) op de markt... Het is al, bijna, goedkoper om bij FLO te bestellen in de UK...

MGralike

Donateur
Naast Telescope Express is er ook nog Teleskop-Austria... als het gaat over algemene sites. Met normaliter, als op voorraad, bestelling op de deurmat binnen een week...

Dirk Mentink

Donateur
Ook goede ervaringen met Astromarket. Goede support gehad van Jimmy en Hugo.

De laatste tijd staan de bestellingen op een laag pitje. De prijzen stijgen behoorlijk. En dat werkt weer door natuurlijk.

Rudy

Donateur
... Astromarket .... De prijzen stijgen behoorlijk.

Missschien dat de prijzen nu het hoogste punt hebben bereikt, en het in sommige gevallen alweer iets zakt. Astromarket/Astroshop was heel snel met het verhogen van de prijzen, zag je vooral bij spullen van Skywatcher. Ik heb (al een tijdje) belangstelling voor de Heritage 150, die zat snel op 400 euro, en dat kost deze nog steeds daar. Beetje hetzelfde voor de kleinere 130mm, iets boven 300 euro en niet eens zo lang geleden kostte die minder dan 200. Maar ik zie inmiddels bij andere leveranciers nu weer lagere prijzen: 300 euro voor de 150mm, 233 voor de 130mm, bijvoorbeeld. En kennelijk leverbaar.

Dirk Mentink

Donateur
zag je vooral bij spullen van Skywatcher.
Inderdaad ja. Al een tijdje de prijs van de Maksutov180 van SW aan het volgen. Maar die blijft strak op €1490,- staan bij Astromarket. Robtics was €1269 maar die is daar inmiddels €1390,- Dus we wachten nog maar even.

• Leuk
Waarderingen: Rudy

Dirk Mentink

Donateur
Bedankt voor de tip. Maar ik wacht nog even af. Nieuw is die ook al te koop geweest voor ongeveer dezelfde prijs.

Rudy

Donateur
Dus we wachten nog maar even.

Ja, laten we hopen dat we nu de eerste aanzet zien dat de boel verder gaat normaliseren. "Mijn" Heritage ziet er nu al redelijk aantrekkelijk uit, eigenlijk. 😁

En dan te bedenken dat ik vorig jaar in mijn nopjes was met FLO en hun prijzen van toen.

Zo snel kan het veranderen. Heb de indruk dat hier op het forum best veel mensen kochten in de UK, jammer dat het nu niet meer loont.

Bovenaan Onderaan