Gevestigde media die er een potje van maken

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
Neem een driehoek en snij er oneindig veel hoeken af en je krijgt de ingeschreven cirkel ;-). Die rond is.

Laatst bewerkt:

sixela

Als je een hoek afsnijdt dan krijg je er twee in plaats van één. Als je zegt "daar is een hoek af", dan zeg je niet dat er minder hoeken zijn ;-).

PieVu

Sedna
Als je een hoek afsnijdt dan krijg je er twee in plaats van één. Als je zegt "daar is een hoek af", dan zeg je niet dat er minder hoeken zijn ;-).
ok, zo had ik het nog niet gezien. mooi.

in den tijd dat ik nog naar het school ging hadden we een cirkel met een driehoek waarvan de hoeken op de cirkel lagen, en dan een vierhoek, en dan een vijfhoek, en dan een zeshoek, en zo verder tot de oneindig-hoek.

maar inderdaad als je van een hoek van een driehoek een hoek afsnijdt, dan heb je een vierhoek. tenzij je halverwege even een hoek maakt, dan is het direct een vijfhoek. aja.

svdwal

Sander - Moderator
In Leiden verdwijnt het licht niet met 300.000 km/s per seconde het Heelal in, maar blijft het boven de stad hangen….

Edit: ok, typefout gecorrigeerd.

Laatst bewerkt:

Rudy

Donateur
... 300.00 km/s per seconde ...

Moet je het zelf natuurlijk wel goed doen... ;)

Dit is nog niet zo erg, denk ik, je zou het misschien beter kunnen omschrijven als "hangen", i.p.v. letterlijk hangen. Kijk naar de lichtkoepel boven een stad, dan geeft dat inderdaad wel iets die indruk. Je moet een journalist soms een beetje ruimte gunnen om iets in overdrachtelijke zin te omschrijven, het hoeft dan niet altijd in puur wetenschappelijke zin correct te zijn.

sixela

In Leiden verdwijnt het licht niet met 300.00 km/s per seconde het Heelal in,
Ik zou maar niet te veel met de vinger naar anderen wijzen: 300 km/s is een claim die jij maakt, en volgens mij is de Maan één lichtseconde ver, en niet 21 lichtminuten ver ;-). [Dat punt kan enkel een decimaal punt zijn, of er ontbreekt een nul.]

TomB

Donateur
Het is maar een tikfoutje: een nul vergeten.
Dat is van heel andere orde dan de potjes die gevestigde media er af en toe van maken. En ze hebben een veel groter publiek.

svdwal

Sander - Moderator
Als het licht boven de stad blijft hangen gaat het licht uitdoen niet helpen. Of het nu 300.00 of 300.000 km/s gaat.

TomB

Donateur

En dat met een brandpuntsafstand van 10 cm.
Hij is dan ook een astrofysicus... :cool:
Storender dan de verwisseling van brandpuntsafstand en opening vind ik de vertaling van de informatie in het stukje naar de kop: "Voor het eerst in 59 jaar goed te zien." Hij is misschien 1% groter dan heel veel andere jupiter opposities in de afgelopen 59 jaar.

Vergelijkbaar met de ongeveer jaarlijkse bloedmaan ophef.

Roel

Pierewaaier
Zelfs de NOS gaat nu vol op de onzintoer:

"De planeet zal in het oosten te zien zijn en is "helderder dan de felste ster die we kunnen zien, behalve de zon," zegt Annelotte Derkink in het NOS Radio 1 Journaal. Ze noemt de kans dat we de planeet nog een keer zo mooi te zien krijgen "heel klein." Jupiter zal pas over 107 jaar weer zo dicht bij de aarde staan"

Ehh WAT?

Bovenaan Onderaan