Eenvoudige spectroscopie op school

jeanpierre

keep it simple
Kijkerbouw VSRUG
Onze SSVI handspectroscoop is een feit... productie is gestart. Over het resultaat: dat is beter dan de foto laat vermoeden: uit de hand met iphone op een lamp.
Maar in de buitenlucht zijn de diffractielijnen duidelijk zichtbaar. Enkel nog beplakken met zwarte vilt binnenin.
Productie van 50 stuks werd opgestart. Bestemd voor workshops ESERO, VSW, workshops SSVI in a Box en voor de SSVI in a Box zelf. Handig voor op school.

s0.JPGS2.JPGS3.JPGS4.JPGS.JPG

Erg leuk! Mijn kinderen komen op een leeftijd dat ze dit ook al kunnen appreciëren.
Kunnen/willen jullie de STL-files beschikbaar stellen, en info/links geven voor de nodige optische elementen?

Dit is echt super, Jean-Pierre. Mijn zoon deed een spectroscopie-project op de middelbare school (ondersteund door uni Gent / jou en Guy) en het was de opmaat naar een wetenschappelijke studie.

@SereN en @Skyheerlen : dankjewel ! Ik kan de STL files doorsturen, maar dat lukt enkel via mail: ZIP file. (STL files kan ik niet uploaden hier) Voor de rest gebruik ik de onderdelen van de Astromedia handspectroscoop en een vlak spiegeltje 20X30mm. Bestel ik beide bij ipacity.nl

Terug
Bovenaan Onderaan