Een stap verder met de nieuwe dob

SuzanT

Donateur
Het wordt een 8”/1200 mm. Geen discussie meer over mogelijk 🙂.

De onderstaande telescoop heeft op dit moment mijn voorkeur na allerlei zaken te hebben afgewogen en advies te hebben ingewonnen om uit te zoeken wat bij mij past.

Deze telescoop staat heel toevallig ook op marktplaats. Is deze misschien van iemand die ook op het forum zit, of kent iemand de verkoper?

Laatst bewerkt:
Een Engelsman of buitenlander zo te zien, die zal hier niet op het forum zitten, de naam zegt mij niets.
Maar eventueel gewoon gaan kijken , veel mis kan er niet mee zijn als de spiegels er goed uitzien.

Goed advies van even gaan kijken. Vraag aan de verkoper of jullie ergens kunnen ontmoeten (desnoods bij de verkoper thuis) en inspecteer de telescoop. En dan kopen als die goed is. Als je denkt zelf geen goed oordeel te kunnen geven kun je aan een mede-forummer vragen of die mee wil.

270,-

Maar wat "we hebben het gedekt" betekent....?
Enigste wat ik me daar kan bij voorstellen is dat de telescoop onder een hoes gestaan heeft.
Of hij bedoeld gecheckt.
Maar ook bij deze geldt: bij interesse gaan kijken, nooit van te voren betalen, en ook niet op laten sturen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor dat geld kun je er geen buil aan vallen. Maar wel inderdaad zelf gaan kijken. Gisteravond stond er iemand naast me met een 10 inch ssortgelijke dob. Die was zeer gecharmeerd van zijn Morpheus oculairen, wat ik geheel kan beamen. Dus als je nog achter oculairen aan moet....

Dus als je nog achter oculairen aan moet....
Dat mag ik van mezelf (nog) niet. Heb net het budget rond gekregen voor de nieuwe telescoop. Maar een tweedehands telescoop biedt wel mogelijkheden 😉.
Onlangs een tweedehands ES 4,7 mm 82 graden overgenomen. Die 82 graden in de 200 mm bij M13 … wauw 🤩. Werd er te hebberig van… en de beste remedie hiertegen heb ik vernomen is ‘gewoon gaan waarnemen’ heb ik geleerd 😉.

Als je eenmaal geproefd heb van echt goede oculairs, dan ben je voorgoed verkocht. 🤩
Het is dat ik er niet zoveel geld aan wil besteden maar anders had ik weer Delossen aangeschaft, of Pentax.
ES is wat dat betreft voor mij een ''middenweg''. Ik heb ze naast mijn Delos oculairs gehad en de verschillen zijn niet erg groot onderling.
De prijs wel.

Heb een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie gehad.
Tjonge dat is bij mij om de hoek
Ik zit nog op mijn bestelling te wachten : (
Ik heb voor de 8" 1200 mm Bresser gekozen. Maar zou nu weer op voorraad moeten zijn bij Astroshop : )
Overigens nog steeds een mooie aanbieding

Ik wacht even de tweedehands af, de skyliner bedoel ik. Van de tweedehands Omegon heb ik geen reactie terug gehad van de verkoper.
Schiet lekker op met die lieden.🥴 Er heeft iemand ook een hoger bod op die Omegon uitgebracht, heb je wel in het Engels gereageerd?
Die knakker zal waarschijnlijk geen woord Nederlands kennen.

Terug
Bovenaan Onderaan