een planetarium als Eise in je woonkamer

Ik heb een planetarium gebouwd na aanleiding van een bezoek aan het planetarium in Franeker.

Ik kreeg er zoveel reacties op dat ik het Open Source gemaakt heb met een website erbij om iedereen enthousiast te maken om hem zelf te bouwen.

Het resultaat kun je vinden op: www.demoor-orrery.com en als je hem zelf wil bouwen kun je de documentatie pakken of eerst eens langskomen, help ik je op weg.

planetarium underneath klein.jpg

meegja

Chaoot
Wow .... gewoon WOW!!! En helemaal na de site bezocht te hebben. Dacht even gezien de foto hier dat het 50cm was ofzo ... maar is gewoon 220cm!!!
Echt waanzinnig dit .....

wvreeven

Moderator
Een kleine opmerking over de website. Als je de Engelse versie kiest en dan linksboven op DeMoor Orrery klikt, kom je terug op de Nederlandse site. Het zijn prettig zijn als je daar naar de Engelse site terugkeert.

Houdini

Donateur
"De DMO kan gekoppeld worden met een online horoscoop. Nadat de planeten in constellatie zijn gegaan wordt er op het scherm van de website een horoscoop getoond, of je kan hem uitprinten."
:D

"De DMO kan gekoppeld worden met een online horoscoop. Nadat de planeten in constellatie zijn gegaan wordt er op het scherm van de website een horoscoop getoond, of je kan hem uitprinten."
:D
Haha. Ja, dat valt hier natuurlijk niet in goede aarde. Eerlijk gezegd ook niet mijn ding, maar ik was meer enthousiast over de techniek die dat mogelijk maakt. Je leest een feed uit van zo'n website en laat hem zien. Het is meer een grap.
Bedankt voor je compliment!

Bovenaan Onderaan