Eclipsbrillen.

Rudy

Donateur
Mja, dat is niet geheel volgens de werkelijkheid... De verduistering in 2093 komt iets in de buurt, tenminste in het noorden van Nederland? Dus het brilletje wel goed bewaren. 🙃

Rudy

Donateur
Mocht iemand nog behoefte hebben aan een gratis eclipsbril, doe mee even een PM, dan stuur ik die tegen verzendkosten graag op. Heb nog een stapeltje liggen ( zolang de voorraad strekt) :cool:

Heel tof! (y) N.a.v. dit draadje wat rondgekeken online, en heb een Lunt 6x30 Sunocular in bestelling. 😀 Ik verwacht er eigenlijk niet zoveel van, bv. dat je zonnevlekken echt duidelijk kan zien. Maar een hapje uit de zon moet toch lukken.

Manuel Jolink

Sidewalk Astronomer
Ik verwacht er eigenlijk niet zoveel van, bv. dat je zonnevlekken echt duidelijk kan zien. Maar een hapje uit de zon moet toch lukken.
Dat gaat zeker lukken, sowieso is het leuk om de komende jaren een filtertje ( al dan niet in een verrekijker gemonteerd) te hebben liggen aangezien de activiteit de komende jaren weer toe zal nemen.

svdwal

Sander - Moderator
Stichting De Koepel heeft jaren gedraaid op de verkoop van eclipsbrilletjes voor die ene zonsverduistering.

Rudy

Donateur
Maar die afbeelding is gewoon van de Google. Niet misleidend bedoeld, maar ik snap dat het zo op je overkomt.

Kan me voorstellen dat dit bij de argeloze bezoeker op je website verwachtingen oproept voor de verduistering komende maand, en het blijkt dan toch iets anders te zijn. Zou je niet moeten willen, denk ik.

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
Eclipsbrillen komt hier enkel voor het promoveren van de eigen site — tegen de regels.

Roel

Pierewaaier
En op mijn website dook hij ook al op in de commentaren. Zodoende gemarkeerd als spam.

EDIT: Trouwens, de prettigste eclipsbrilletjes vind ik degenen met het de donkere polymeerfilters (dus niet die met de spiegelende folie). Het zonsbeeld is daardoor net wat minder fel, de zon kleurt prettig geel-oranje en het belangrijkste: je eigen gezicht/ogen weerspiegelt niet aan de binnenzijde van de bril, waardoor de "hemelachtergrond" echt donker is.

Laatst bewerkt:

Brainiac

Moderator
Ik heb zo'n brilletje gesloopt om de oker filtertjes te gebruiken voor m'n 7x35 verrekijker. De filtertjes zijn net iets te klein maar dat maakt bij een vergroting van 7x natuurlijk niets uit. De filtertjers zitten in kartonnen hulsjes die mooi strak rond de objectiefbuisjes schuiven.

Bovenaan Onderaan