In mijn heelal is "c" gewoon de lichtsnelheid en kunnen deeltjes niet sneller dan dat.
Volgens mij heb ik in mijn betoog een veel genuanceerde omschrijving gegeven als waar de reactie op in gaat. Maar oké.
De kosmische inflatie theorie leert dat ons heelal vrijwel direct na de oerknal gedurende 10^-35 seconde een exponentiele uitbreiding heeft doorgemaakt en een expansie bereikt met een factor 10^30 tot wel 10^100.
Wat ik geschreven heb is mijn visie dat er, aannemende van een zelfde moment van start van het evenement, sprake is van een factor (afgerond) 9.10^10. Zijnde overeenkomend met C^2.
In tegenstelling tot de gangbare natuurkunde rond de oerknal (waar ik zelf ook heel veel jaren in heb geloofd) ga ik dus in mijn visie uit van een evenement dat zich met een factor van minimaal 10^20 tot 10^80
langzamer voltrok dan de inflatietheorie. Dit laatste ter illustratie, om het verhaal leesbaarder te houden heb ik nog geen rekening gehouden met de factoren die het verschil in verhouding van snelheid in beide theorieën nog (veel) groter maken.
Overigens neem ik ook het standpunt in dat nagenoeg oneindige temperaturen en -druk theoretisch niet kunnen voorkomen in mijn voorstelling, dit volgt alleen al uit de kenmerken die ik toedicht aan het oer-evenement zelf. Ik denk dat onrealistische aannames van mij op deze punten van druk en temperatuur niet verondersteld kunnen worden. Ook de wiskundige beschrijvingen zouden naar een - volgens mij - minder ingewikkeld niveau teruggebracht kunnen worden.
Verder wil ik aan dit punt nog benadrukken dat het vertrekpunt in mijn redenering de formule van de SRT is. Dat is het wezenlijke verschil. Vanuit dit perspectief van wat er plaatsvond op het ontstaansmoment van onze werkelijkheid en wat er daarvoor was ben ik dus tot mijn inzichten gekomen. Ik acht de kans nog steeds heel groot dat ik het mis moet hebben want wie ben ik tenslotte. Maar als er vragen zijn, stel ze gerust ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden en als ik dat niet kan dan vind ik dat ik geen houdbare theorie heb en dat E=mc^2 niet in een ander perspectief kan worden gezien.
Dus nogmaals voor de duidelijkheid: ik maak een wezenlijk onderscheid in de periodes tussen de vorming van onze werkelijkheid (zeg maar een oer-evenement - denk aan de oerknal maar dan anders -) en het daadwerkelijk gevormd zijn van de energieën (de golfpakketten). Inderdaad volgt daar dan ook uit dat in onze werkelijkheid "c" de lichtsnelheid is en deeltjes niet sneller kunnen dan dat.
En fotonen die geen rustmassa hebben kunnen alleen maar met die lichtsnelheid gaan.
Ook over fotonen denk ik mij genuanceerder te hebben uitgelaten.
Vanuit mijn gedachtenexperiment opvolgend van het hiervoor beschreven evenement kwam ik op mijn reis naar de snelheid 0 eerst de energieën (golfpakketjes) fotonen tegen die met zich met de snelheid "c" voortbewogen. Deze snelheid staat vast. Onder "c" kwam ik alle andere energieën (golfpakketten) tegen.
Eenmaal helemaal beneden bij de snelheid 0 waar alle golfpakketjes dermate op elkaar gepropt zitten (zeg maar in een superzwaar zwart gat) vroeg ik mij af of de fotonen wel aangetrokken konden worden als zij een massa van 0 hadden. Ook of licht dan wel bij kon dragen aan de massa van zwarte gaten. Blijkbaar is er wel iets aan de hand want wij zien naast materie ook licht in het zwarte gat verdwijnen. (Overigens,
als licht
geen massa heeft en
wel in een zwart gat verdwijnt wat zegt dit dan over de invloed van zwaartekracht op licht?)
Nou is het bijzondere dat bij jonge, in wording zijnde zwarte gaten, wel straling wordt uitgezonden bij de polen. Dus daar kon ik weer mijn vermoeden uit afleiden dat licht wel bijdraagt aan de massa van een zwart gat.
Je zou een golfpakketje niet kunnen splitsen. Het is een quanta. Een ondeelbaar iets.
Helemaal mee eens. De manier waarop ik mijn opmerking omschreef kwam voort uit de discussie in dit topic zelf waarin het ging van het omzetten van- en naar een foton waarna er per definitie niet meer gesproken kon worden van een foton. Althans dit had ik ervan begrepen.