Deepskydag bij Sterrenwacht Almere - 14 mei 2022

janvangastel

Meten is weten
Vanwege een Coronabesmetting gaat de lezing van Janos Barabas helaas niet door. Jef de Wit was graag bereid een extra lezing te geven, waarvoor hartelijk dank. Zie hieronder het aangepaste programma.

Bijlagen

• Programma deepskydag 2022.pdf
    203,9 KB · Weergaven: 22

Andromedaris

Donateur
Dag Jan en alleman (m/v/x)

Het spijt mij enorm dat ik moet afzeggen voor de Deep Sky Dag.
Na 3 jaar zoeken heeft Covid-19 mij alsnog gevonden :surrender:
De timing is ironie van het lot - na twee jaar relatieve isolatie keek ik net uit naar nieuwe ontmoetingen.

Sinds mijn inschrijving in november keek ik ernaar uit om op 14/5 meer forumleden te leren kennen, onder wie een aantal die ik nu alleen via hun posts ken.
Ik kijk uit naar nieuwe kansen voor ontmoeting op een volgende Deepskydag, Amateur Astronomiedag der Lage Landen, star party of waarneemweek(end).

@reflector en @janvangastel
Sinds mei 2020 neem ik waar met de 16" f/4.5 Dobson die jullie gemaakt hebben in de Sterrenwacht Almere, ben er nog steeds van *boven* de wolken 😇
Ik hoop dat ik later dit jaar alsnog een bezoek kan brengen aan de Sterrenwacht Almere (o.a. het atelier) en Gelderland/Overijssel.
Dan combineer ik die rit naar Nederland graag met samen waarnemen en/of gesprekken over ATM en visuele astronomie.

Ik wens jullie een leujjjke en interessante dag toe!

Groeten uit Vlaanderen
Bram

janvangastel

Meten is weten
Ik heb al meer afmeldingen wegens corona. Heel jammer dat mensen niet kunnen, maar ook zeer te prijzen dat ze het melden en thuis blijven.

oetie

Obscuur Object
Wow, dat was echt een geslaagde dag! Bedankt Sterrenwacht Almere voor de organisatie, en alle lezinggevers voor hun enorm boeiende praatjes! Het was allemaal superinteressant en leerzaam. Meestal zit er wel 1 of 2 lezingen bij die me iets minder boeien maar dit was allemaal raak :)

Steem

Donateur
Ik had helaas al andere verplichtingen. Maar leuk te horen dat het dit jaar weer doorgang heeft kunnen vinden!

Rem

Rogue planet
Het was inderdaad een erg geslaagde dag, ik vond ook alle voordrachten interessant en inspirerend voor volgende waarneemsessies.
Dank voor de organisatie!

Brainiac

Moderator
Ja, dat wordt toch even M5 kijken, juist vanuit de stad heb ik "opgedragen gekregen". De maan, lichtvervuiling en/of grijze nachten zijn geen excuus!

Skyheerlen

Moderator
Leuk weer mede-waarnemers te ontmoeten! Leuke presentaties ook, en ik heb weer nieuwe dingen (die soms al heel oud waren) gehoord. Inspiratie opgedaan!

De lunch mislukte (buiten de invloed van ‘Almere’), maar de stabi-bino van Bert was indrukwekkend.

janvangastel

Meten is weten
Ik heb het ook prima naar mijn zin gehad en wil eens wat King clusters gaan proberen vanuit mijn tuin met mijn 50 cm.
Ik wil de presentaties wel op mijn website zetten v oor download door anderen.

Skyheerlen

Moderator
@ Jan: ik zal de presentatie vanavond omzetten in een PDF en je sturen.

@Jef: jouw history-presentatie was geweldig leuk. Ik ben er vooral verbaasd over dat M42 niet eerder als zodanig herkend werd. En de zuidelijke King staat zeker op de lijst.

@esther: die variabelen ga ik zeker zoeken.

janvangastel

Meten is weten
Klopt, hij werkt niet. Geen idee waarom niet. Ik zal er nog eens goed naar kijken. Er staan in elk geval geen fouten in de tekst van de link.

PE1PQX

Donateur
Nu heb je een link naar een (web)folder en niet direct naar een PDF file. Dat resulteert vaak in een Error 403 "Forbidden" (niet toegestaan). Is een normale feature bij een website dat gemaakt is met een generator of CMS pakket.
Even afzonderlijke links posten helpt in dit geval.

Bovenaan Onderaan