Deepsky waarneemboek voor 30 euro. Tips? Sue French?

Adelaar

Donateur
Voor mijn verjaardag kreeg ik vorige week van mijn familie de Sterrengids 2021 kado. Heel erg leuk en toepasselijk, maar helaas net iets té toepasselijk, want die koop ik elk jaar al zelf. Ik mag hem retour zenden en een andere suggestie aan mijn familie doen, mits via Bol.com te bestellen en met een budget van 30 euro.

Ik zocht een boek waar ik voor Deep Sky waarnemen wat aan zou kunnen hebben, naast de Sterrengids, Rob Walrecht planisfeer, Pocket Sky Atlas en Turn Left at Orion die ik daarvoor al gebruik. Ik kwam zelf uit op Sue French, Deep-Sky Wonders, die net in een nieuwe editie uit is: https://www.bol.com/nl/f/deep-sky-wonders/39030582/. Is dit een goed idee, of heeft iemand een betere suggestie?

Hyperion

Moderator
Inderdaad een prachtig boek. Sowieso een goede koop.
Wat ook een fraai boek is, is "Cosmic Challenge" van Philip Harrington. Die is wel 2 keer duurder dan je aangegeven budget. Maar misschien iets voor je volgende verjaardag...

Roel

Totaal niet relevant
Hier nog een stem voor Sue French. Mooi gevarieerde objecten, leuk geschreven en duidelijke zoekkaartjes.

Adelaar

Donateur
Dank voor de reacties allen! Bij nader inzien heb ik toch gekozen voor een ander boek, waar ik denk ik in de praktijk meer aan heb: Wolken: praktische gids voor dagelijks gebruik, van H. Hackel. Nee hoor, geintje. Sue French wordt het dus. En Royan Stoyan kende ik nog niet, maar houd ik zeker op mijn lijstje! Wat ik ervan zag is dat het misschien nog meer visuele schetsen bevat in plaats van foto's dan Sue French, maar dat kan ook alleen maar zo lijken, op grond van de paar pagina's die ik op internet kon inzien. Ze werken trouwens ook regelmatig samen, zag ik. Nogmaals, dank voor alle reacties!!!

Bovenaan Onderaan