De zon op 6 juni 2021

Jefk

Donateur
Als voorbereiding op aankomende zonsverduistering heb ik vorige zondag wat opnames gemaakt van de zon. Gelukkig geen problemen gehad met de setup.
Alles is dus klaar voor aanstaande donderdag! 😊
2021-06-06-0912-JC-AR12827_web.jpg
2021-06-06-0921-JC-AR12830_web.jpg
2021-06-06-0907-JC-AR12829_web.jpg

Neo

Donateur
Mooi gedetailleerd, je gaat duidelijk voor close up opnames van de zonsverduistering. :cool:

Jefk

Donateur
Haha, nee toch niet ;). Ik ben er wel nog niet uit welke setup ik ga gebruiken donderdag. Mijn Canon EOS 700D heb ik nog niet veel gebruikt voor zonsopnames en er is teveel ruis op de opnames. Morgen eens met verschillende iso instellingen opnames maken en kijken of er iets deftig uitkomt.
Met de 290MC op de ST80 krijg ik dan de zon net niet volledig in beeld, maar dat is niet zo'n groot probleem.
Ik ben niet van plan om een time lapse te maken dus mogelijks doe ik gewoon beide.

Neo

Donateur
Ik ben vooral benieuwd wat Murphy ditmaal weet te verzinnen, ondanks voorbereidingen gaat er altijd wel iets scheef. Dat houdt je scherp. ;-)
Clear skies en succes alvast!

Jefk

Donateur
Ik ben vooral benieuwd wat Murphy ditmaal weet te verzinnen, ondanks voorbereidingen gaat er altijd wel iets scheef. Dat houdt je scherp. ;-)
Murphy :mad:

1623307488828.png

Hou je toch niet voor mogelijk. Hopelijk trek de zeemist weg tegen 11u.

Jefk

Donateur
Boven Frankrijk is het al aan het oplossen. Komt wel goed! :cool:
Zonet Windows update uitgezet. Zou niet de eerste keer zijn dat ik dit voorheb...

Ik heb prachtige opnames kunnen maken, ik ga ze morgen bewerken, vandaag even druk...

Maar bij ons was het de hele tijd onbewolkt.

Bovenaan Onderaan