De Maan van 23 februari 2021.

Rigel 4

Donateur
Het was eigenlijk niet de bedoeling om opnamen te maken, in het begin was er veel turbulentie en in het beeld van de video camera danste de Maan op en neer net een borrelende pan water maar even afgewacht tot ik wat beter scherp kon stellen dat ging heel moeizaam zonder behulp van een focusseer motor. Alleen de MEWLON heeft deze maar ik kon deze kijker niet inzetten omdat de klem die op de G 11 zit erg stroef werkt die is versleten. Morgen komt er een betere die ook geschikt is voor VIXEN platen, bovendien zijn er twee klemmen aan geschroefd zodat het zaakje goed vast zit. Mare Humorum staat er mooi op samen met Gassendi en de Mersenius rillen, in het formaat van 1280 bij 960 , 650 beeldjes werden gemaakt in 4 seconden en 285 zijn samengevoegd. Bedankt voor het kijken. want niet geschoten is altijd mis zullen we maar schrijven.
Moon_193819 Mare Humorum 250 mm Newton F 25,2 W 23 A ZWO ASI 174 M 23-02-2021.jpg

Rigel 4

Donateur
Ik had geluk om Prinz goed op te nemen en het rillen systeem is goed te zien alsmede enkele rillen van Aristarchus. De configuratie is hetzelfde als bij de eerste opname. Bedankt voor het kijken.
Moon_194047 Prinz 250 mm Newton F 25,2 W 23 A ZWO ASI 174 M 23-02-2021.jpg

Bovenaan Onderaan