Dauwproducten van R-Sky

Douwedijkstra

Meteoriet
Dag allen,

Ik hoop via deze weg een lans breken voor het merk R-Sky (http://r-sky.org/en/products), die via hun website producten voor dauwpreventie aanbieden.

Ik liep namelijk al een tijdje rond met het idee om iets aan de dauwvorming op de vangspiegel van mijn Newton te doen, maar vond/vind producten voor dauwpreventie erg duur voor wat ze uiteindelijk bieden (ASToptics was vooralsnog de goedkoopste: 34 euro (dauwlint voor de vangspiegel) + 28 Euro (dauwlint voor klein oculair) + 61 Euro (2-poorts dauw controller) = 123 Euro!). Dus ben ik zelf aan de slag gegaan met nichroomdraad om zelf een dauwlint te maken. Conclusie: daar ben ik niet technisch genoeg voor.

Maar toen kwam ik even voor de Kerst op de website van R-Sky terecht en viel direct met mijn neus in de boter; véél goedkopere producten dan de concurrentie en ze hadden ook nog eens een Kerstkorting van 25% op alles! Nadeel was wel dat ik nauwelijks recensies kon vinden op internet, dus wist ik niet zeker of hun producten goed waren en of een bestelling wel goed zou gaan. Maar goed, ik besloot een sprong in het diepe te maken en ik ben heel blij dit gedaan te hebben!

Ik heb via dit bedrijf een dauwcontroller, dauwlint voor vangspiegel en dauwlint voor (klein) oculair besteld voor totaal 57 Euro met 10 Euro verzending (vanuit Rusland)! De afgelopen week heb ik alles uit kunnen proberen en (ondanks dat mijn telescoop helemaal nat was van de dauw) was mijn vangspiegel perfect helder, evenals het oculair!

Ik ben dus helemaal tevreden! Let wel, als je besluit iets via deze website te kopen moet je er rekening mee houden dat betaling via Paypal geschiedt en de verzending ongeveer 2 tot 3 weken bedraagt.

Als er verdere vragen zijn, hoor ik het wel. En als de moderators dit een té beschamend voorbeeld van reclame vinden, mogen ze het verwijderen :p. Ik vind het gewoon prettig te weten dat ik hier iemand anders wellicht mee kan helpen.

Hyperion

Moderator
Nee hoor, ook een heel goede ervaring over een product mag best enthousiast beschreven worden. Halen we echt niet weg.
Zou je nog wat meer technische info over dit product kunnen geven?

linda

Zolang je niet zelf financiële belangen hebt bij dat bedrijf, maar alleen een tevreden klant bent, lijkt me dit geen reclame. Maar gewoon een product review en goede tip.

Maurice

Donateur
Bedankt voor de melding Douwedijkstra, het is goed te weten dat er betaalbare alternatieven zijn.
Zelf heb ik linten en een controler van Dew-Not. De linten zijn prima en voor een goede prijs, alleen de controller vindt ik absurd duur. Geen klachten over de werking en betrouwbaarheid moet ik er meteen bij vermelden.

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring van met name de controller als je deze een aantal weken of maanden in gebruik hebt gehad.

Douwedijkstra

Meteoriet
Bedankt voor de melding Douwedijkstra, het is goed te weten dat er betaalbare alternatieven zijn.
Zelf heb ik linten en een controler van Dew-Not. De linten zijn prima en voor een goede prijs, alleen de controller vindt ik absurd duur.

Precies, dat vind ik ook! Dauwlinten kun je voor een prima prijs verkrijgen, maar deze voorzien van stroom (of dit nu door een dauwcontroller is of een powertank o.i.d.) kost gewoon behoorlijk wat. Zeker als je er rekening mee houdt dat het enige doel dauwpreventie is.

Ik zal over een aantal maanden eens melden of ik nog steeds dezelfde mening heb over de producten, zeker na een aantal keer 'wear and tear'.

@Hyperion; alle informatie m.b.t. amperage/voltage etc. is te vinden op de website. Wat voor verdere technische info zou je graag willen zien?

Bovenaan Onderaan