Custom landscape SkySafari

geukensp

Meteoriet
Hoi!

Na een custom horizon/landscape in stellarium gemaakt te hebben had ik deze ook graag in Skysafari geïmporteerd.
In de manual lees ik het volgende:

The vertical sweep of the image represents 180 degrees of altitude, from the zenith at +90° (top of the image), to the horizon at 0° (middle of the image) to the nadir at -90° (bottom).

The horizontal direction on your image represents 360° of azimuth, starting with north (0°) at the left edge, east (90°) one quarter of the way across, south (180°) halfway across, west (270°) three fourths of the way across, and finally wrapping around again to north (360° or 0°) at the right edge.

When you're done photoshopping, save your panorama as a 32-bit (8 bits per channel) RGBA color image file in PNG format. Make sure your image contains an alpha or transparency layer that accurately indicates the parts of your panorama that are opaque (the ground, trees, buildings, etc.) versus the parts that are transparent (the sky).”

Ik heb dus mijn afbeelding aangepast van formaat en , denk ik toch, aangepast naar een 33 bit RGBA image.
In plaats van ITunes heb ik de file wel gewoon via de bestanden app gekopieerd. Je ziet duidelijk de SkySafari folder. ( heb ook al een subfolder geprobeerd)

Alleen is er achteraf in SkySafari geen custom horizon te bespeuren.
Iemand hier ervaring mee?

Sieg

Pallas
Dus eigenlijk gewoon een 8bit png file waarbij de lucht transparant is gemaakt
Niet zo moeilijk uiteraard
Alleen denk ik wel dat er nog een file moet zijn die zegt waar en hoe de background moet geplaatst worden binnen SkySafari

grts
Sieg

geukensp

Meteoriet
De foto met transparante lucht had ik al van in stellarium.
Ik heb enkel het formaat aangepast naar wat ze specifieren in de docu + wat setting veranderd om , volgens mij dan toch, te voldoen aan die 32-bit vereiste.
Anders dan in stellarium is er blijkbaar geen file om verdere config te doen.

Ik zal ook een contact opnemen met de support van Skysafary zelf.

Bovenaan Onderaan