countdown inspiration4 mission to space

victordb

Stofdeeltje
Ik bekeek gisteren de eerste 4 afleveringen van deze mini reeks ( 5 afleveringen van 45 min ) en ik vond het schitterend !
De reeks volgt het proces van de first all civilian in orbit missie van begin tot einde. Het is allemaal heel knap in beeld gebracht.
Hoe meer ik te weten kom over Space X en Elon Musk hoe meer ik het gevoel heb dat die man de Colombus van onze eeuw is.
Dit lijkt volgens mij te bevestigen dat de technologische revolutie zowat aan het uitbollen is en de ruimterevolutie de volgende zal worden.
Wat vinden jullie van dit alles ?

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn
de technologische revolutie zowat aan het uitbollen is
Gaat toch lekker hard voor iets dat aan het uitbollen is.

De ruimterevolutie is nog niet voor miljarden mensen (ne maar best ook als je naar de huidige ecologische voetafdruk kijkt). Smartphones ondertussen wél al.

victordb

Stofdeeltje
Gaat toch lekker hard voor iets dat aan het uitbollen is.
De woordkeuze was misschien niet de ideale, laten we zeggen dat we volgens mij tegen de limieten van de technologische revolutie aan het aanlopen zijn in de zin dat we de reeds grote straffe ontdekkingen en vernieuwingen gehad hebben maar deze steeds beter aan het ontwikkelen en finetunen zijn. Terwijl we in de ruimtevaart volgens mij wel aan het begin van een hele hoop straffe momenten komen te staan.

Mjinde

Stofdeeltje
Bwa, wat zijn straffe momenten? Tot op heden is de grens van ons zonnestelsel nog heel erg ver. We zijn er nog niet in geslaagd tot nu toe om 0.1% van de lichtsnelheid te benaderen. Er blijft dus nog veel marge. Maar tot nu toe hebben die miljardairs geen paradigmashift bewerkstelligd.

Bovenaan Onderaan