Centraal topic waarnemen op de Langevelderslag, Noordwijk, Zuid-Holland

svdwal

Sander - Moderator
Dit is het centrale topic voor het aankondigen van waarneemavonden op de "Langevelderslag" in Noordwijk, Zuid-Holland.

Dit topic is niet bedoeld om in te discussiëren! Open daarvoor een nieuw topic als er een datum bekend is om te gaan waarnemen. Plaats vervolgens in dit centrale topic de link naar het nieuwe topic + de datum van de sessie. Degenen die geabonneerd zijn op dit topic krijgen dan ook maar 1x een mail met de nieuwe datum. Bovendien worden mensen gewaarschuwd die niet al te vaak op het forum aanwezig zijn zodat ze niks hoeven te missen. De moderators zullen oude data uit dit topic verwijderen zodat het topic altijd up-to-date is.

Hoe abonneer ik me op het topic?
Klik linksboven het eerste bericht op de link abonneer onderwerp. Nadat je dat gedaan hebt, krijg je steeds een mail als er een nieuwe datum genoemd wordt.

Waar is de Langevelderslag?
De Langevelderslag is een strandopgang in de Zuid-Hollandse gemeente Noordwijk. Ze ligt tegen de Amsterdamse Waterleidingduinen aan. Vergeleken met de Wassenaarseslag is het zuiden wat beter omdat het verder van Den Haag ligt. Het oosten is wat beter omdat de grote lichtvervuilers, Schiphol en de kassengebieden daar in de buurt wat meer landinwaarts liggen. Het noorden is iets beter omdat Zandvoort en Haarlem door de grotere Waterleidingduinen worden gescheiden. Het westen is even donker. Desalniettemin is de zenitale SQM een matige 20.
De Melkweg is 's zomers net zichtbaar vanaf Scutum tot in Perseus, wat meevalt.

Op het duin en bij de in- en uitgangen staan een paar lantaarnpalen. Deze gaan bij mijn weten 's nachts niet uit.

Waarom naar de Langevelderslag? Wat is er mis met de Wassenaarseslag?
In 2020 werd de Wassenaarseslag 's nachts verboden terrein. Of dat nog steeds zo is is bij mij niet bekend. In de praktijk is de Langevelderslag nauwelijks langer rijden vanuit Leiden, wat zal komen door het feit dat je niet grotendeels door de bebouwde kom van Voorschoten en Wassenaar rijdt, maar over de N206.

Info over de Langevelderslag:
Bestemmingsinformatie voor je navigatie systeem: Langevelderslag 20, 2204 AH Noordwijk

Volg vanuit Katwijk/Leiden de N206 richting Haarlem, en vanuit Haarlem de N206 richting Katwijk. De afslag wordt aangegeven met een bord met daarop "Langevelderslag". Volg de borden "Langevelderslag" via de Ruigenhoekerweg, bocht naar links, Vogelaardreef. Bij het kruispunt naar rechts, de duinen in. Na een kilometer of twee is het parkeerterrein aan de rechterkant.

Vanuit Leiden wordt bij de A44 aan de N206 gewerkt in het kader van de RijnlandRoute. Dit betekent in de praktijk dat de weg tot Katwijk een 50 km weg is, en dat de situatie af en toe zal wijzigen.

Ook 's nachts is het betaalde parkeren. Per 2020 zijn de tarieven 1 euro per uur voor de eerste twee uur, daarna 3 euro, en 5 euro voor een dagkaart. Als je om 20:00 begint en om 1 uur ophoud betaal je dus 5 + 1 = 6 euro.
De parkeerautomaten staan op het terrein aan de kant van de weg.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan