Centraal aankondigingstopic waarnemen op de Lus (Melissant)

Big bang

Saturnus
Dit is een centraal topic voor het aankondigen van waarneemavonden op "de Lus" bij Melissant op Goeree Overflakkee.

Dit topic is niet bedoeld om in te discussiëren! Open daarvoor een nieuw topic als er een datum bekend is om te gaan waarnemen. Plaats vervolgens in dit centrale topic de link naar het nieuwe topic + de datum van de sessie. Degenen die geabonneerd zijn op dit topic krijgen dan ook maar 1x een mail met de nieuwe datum. Bovendien worden mensen gewaarschuwd die niet al te vaak op het forum aanwezig zijn zodat ze niks hoeven te missen. De moderators zullen oude data uit dit topic verwijderen zodat het topic altijd up-to-date is.

Hoe abonneer ik me op het topic?
Klik rechtsboven in het topic naam veld op de knop 'SUBSCRIBE'. Nadat je dat gedaan hebt, krijg je steeds een mail als er een nieuwe datum genoemd wordt.

Info over de Lus:
De lus in Melissant is een parkeerplaats bij een natuurgebied aan het Grevelingenmeer waar het naar Zuid-Hollandse maatstaven goed donker is. linkje naar Parkeerplaats "de Lus" Halsdijk/Bieningenweg Melissant
De naam 'de Lus' is geen officiële naam en komt ook niet voor op kaarten en in navigatie apparatuur.
Coördinaten: 51-46-9.98 N, 4-2-5.20 O

Routebeschrijving vanaf de kant van Hellevoetsluis via de N57:
Neem bij de rotonde de afslag naar Middelharnis en Stellendam (N215).
Al snel, ter hoogte van de volgende rotonde (met afslag naar Stellendam) ga je rechtsaf, daarna direkt linksaf de Damdijk op.
Je rijdt dan een tijdje parallel aan de N215. Na een kilometer of drie kom je een clustertje verkeersborden tegen, daar sla je rechtsaf de Halsweg op. (Er staan overigens geen naambordjes bij de hier genoemde weggetjes maar ik noem de straatnamen toch even voor oriëntatie op Googlemaps).
@ Deze gaat ongemerkt over in de Halsdijk die zich al snel splitst in de het Gorsingenpad (die moet je hebben, rechts aanhouden) en de Maanezeesegorsdijk (links laten liggen). Als je per ongeluk links hebt aangehouden, kom je niet meer bij "de lus".
Je volgt het Gorsingenpad en rijdt daarbij a.h.w. aan de voet van de dijk (dijk ligt links). Na ongeveer een km zie je aan de rechterkant de parkeerlus. Rechts afslaan (licht uit, knipperlichten aan) en parkeren. Veel verder rechtdoorrijden lukt je trouwens buiten het zomerseizoen niet want de weg loopt grote delen van het jaar dood op een hek ongeveer bij de groene pijl op bijgaand kaartje.

Routebeschrijving vanaf de kant van Middelharnis via de N215:
Sla bij de rotonde ter hoogte van Melissant rechtsaf (= de Plaatweg).
Vervolgens na ca 600m linksaf de Kraaijenissedijk op. Dit weggetje voert onder de N215 door en heet dan Damweg.
Weg blijven volgen en gerekend vanaf onderdoorgang na ca 600m linksaf de Halsweg op.
Verder route zoals hierboven vanaf @.

Let op! Sommige navigatiesystemen laten je van de verkeerde kant aanrijden en dan loop je helemaal vast en kan je de Lus niet bereiken. De enige effectieve route loopt langs de Halsdijk.

Laatst bewerkt:

Darkmatter

Donateur
De voorspellingen zien er weer goed uit dus... zijn er nog meer mensen die Vrijdag 26/8 en/of Zaterdag 27/8 naar de Lus gaan?

Jarno

Big bang

Saturnus
S.v.p. even apart topic openen voor reacties. Dit topic is alleen voor de centrale aankondigingen

Big bang

Saturnus
Ja hoor, maar niet erg vaak de laatste tijd. Ik slechts een keer of 3 dit jaar. Corona hè.
Ik kan trouwens niet donderdag maar veel waarneemplezier!

PieterW

Vesta
Gisteren hier gestaan. 40 minuten rijden vanuit Rotterdam. Maar heel donker en was prachtige hemel hier. Wel een keer gestoord door een auto die met groot licht een rondje over de parkeerplaats reed. Denk dat dat een stelletje was op zoek naar een afgelegen plekje voor een ander soort "sterren kijken".

Bovenaan Onderaan