Celestron handcontrol kabel verlengen?

AdriG

Vesta
De Celestron handcontrols beschikken over een RJ45 kabel, die je vervolgens in de montering van de telescoop kunt pluggen. Persoonlijk vind ik de lengte van deze kabel nogal aan de korte kant, omdat je altijd in de onmiddellijke nabijheid van de telescoop moet blijven. Er zijn weliswaar koppelstukjes op de markt die het mogelijk maken de kabel te verlengen, maar voor mij is niet duidelijk of de kabel die uit de handcontrol komt van het type CAT5 of CAT6 is. Weet iemand dat? Ik vermoed dat het CAT5 is, want zoveel data hoeft er nou ook weer niet verstuurd te worden ...

Neo

Donateur
Geen idee wat voor type er aan hoort, maar zelf gebruik ik al jaren een vervangende kabel van 5 meter. Voor de HEQ5 pro was het een CAT5 type en aan de Losmandy (Celestron) zit nu een platte 5-meter kabel zonder type-aanduiding.

AdriG

Vesta
Geen idee wat voor type er aan hoort, maar zelf gebruik ik al jaren een vervangende kabel van 5 meter. Voor de HEQ5 pro was het een CAT5 type en aan de Losmandy (Celestron) zit nu een platte 5-meter kabel zonder type-aanduiding.
Dat zou ook mijn voorkeur hebben gehad, ware het niet dat de kabel aan de kant van de handcontrol er niet (meer?) uitgehaald kan worden (het snoer loopt daar namelijk naar binnen). Tenzij je alles uitelkaar gaat halen uiteraard, maar dat lijkt me een beetje tricky.

Neo

Donateur
Niet ideaal, maar je zou de originele kabel er dan aan kunnen laten zitten en een geschikte verlengkabel erbij zoeken. (allekabels.nl)
Voor mijn GM-8 heb ik inderdaad een nieuwe kabel aan het printje van de handcontroller gesoldeerd, maar dat is zo'n eenvoudig 4-knops boxje waar je weinig aan kan verprutsen. Met de ty-raps zit het wel goed met de trekontlasting.

IMG_6342.JPG

Bovenaan Onderaan