bresser messier 760mm/152mm???

Capri84

Sedna
Heb een vraag voor de astrofotografen hier. heb een achromatische refractor van bresser gezien. bresser messier 760mm/152mm vroeg mij af of deze kwalitatief goed is voor astrofotografie voornamelijk deepsky? en is dit een meade LXD 75 montering? verkoper zelf kent er blijkbaar niet van. en wat zou dit samen waard zijn? alvast bedankt voor de antwoorden

mvg, Dennis

$_84.jpg

Een snelle achromatische lenzenkijker heeft veel last van kleurfout, fotografisch ga je dat zeker zien als dikke sterren.

de montering kan een lxd75 zijn. Dat is een goto, en de controller meldt zich aan als autostar. De montering lojkt me azimutaal ingesteld te zijn.

zonder meer te weten over jouw situatie is niet te zeggen of dit voor jou een geschikte set is. Goedkoop astrofotograferen is lastig, zeker voor beginners.

De kijker gaat idd om elke ster een blauwe halo geven bij fotografie. De kijker is overigens te zwaar voor de montering op de foto. Dus voor fotografie is deze combi een afrader.

Het zou mij vooral voor de telescoop zijn. Heb een eq6 pro. Dus zou de montering doorverkopen. Vandaar ook de vraag wat het waard zou zijn. En is die kleurabberatie oo te lossen let vb fieldflatner enz

De kleurabberatie is niet op te lossen. Wel te verminderen met filters.

de lxd75 wordt niet meer gemaakt. Als de goto kapot gaat ben je 500 euro kwijt aan een losse synscan goto. Misschien kopen mensen ‘m voor de losse motoren. Ik zou niemand aanraden er een te kopen, of je moet verstand van elektronica hebben.

De Bresser zou ik niet doen. Niet voor fotografie en niet voor visueel gebruik op deze montering.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan