Bizar Win10 login achtergrondbeeld

Han.K

Han
Dit zag ik vandaag in Win10 bij sign-in als achtergrond verschijnen. Eerst dacht ik dat het sneeuw was maar het zit niet voor de bergen. Is dat niet de Melkweg voor de wolken met de zon hoog aan de hemel want de bergen hebben een korte schaduw? :( Een photoshopped alternative reality van Microsoft .:surrender:

Click image for larger version  Name:	Win10 lock screen image.jpg Views:	1 Size:	452.1 KB ID:	1380796

Laatst bewerkt:

markleeman

Donateur
Ik zie niets geks hoor. Lijkt mij gewoon een foto 's nachts met maanlicht erbij. Ik heb zelf ook wel eens landschappen geschoten in het maanlicht, bij volle maan krijg je bijvoorbeeld dit:
https://500px.com/photo/89554323/ful...user_id=189930

Bij halve maan ofzo zie je de melkweg nog wel, dus dan kan die foto die je laat zien wel maken lijkt mij.

Edit: of bedoel je die grote witte vlekken? Geen idee wat dat is dan...

Roel

R3ndang666
Die sterrenhemel kan prima kloppen: de sterren schijnen door de wolken heen, en op sommige plekken verstrooien ze zelfs het sterlicht (dikke dotten, eigenlijk weerspiegelingen van de sterpuntje op/door de wolken). De voorgrond ook, want maanlicht ziet er op een langbelichte opname 's nachts hetzelfde uit als zonlicht.
Maar de combinatie voorgrond-sterrenhemel kan onmogelijk kloppen. Het is de Matterhorn in Zwitserland, en de Pipe Nebula staat (in die orientatie) daar niet zo hoog boven de horizon.

Skyheerlen

Moderator
Het is sowieso een fotoshop. Sinds wanneer loopt de krul van de staart van de Schorpioen zo ver door naar het oosten? De meest oostelijke sterren (de stekel van de staart) liggen ongeveer in het verlengde van M24-Lagoon Nebula, en op de Win 10 foto ligt het een heel eind oostelijker hiervan. Klopt geen jota van dus. Wij zijn niet zo dom als zij denken dat wij zijn.

Oh - inderdaad de Matterhorn. En daar komt de krul dus niet zo hoog boven de horizon. En de foto laat ook niet de noordkant van de berg zien, maar meer richting west. Klopt dus niet.

Han.K

Han
Heb je wel eens de Melkweg en de sterren VOOR de wolken gezien? Als het maanlicht is, dan is normaal een wat langere belichting nodig. De wolken rond Matterhorn (lijkt erop) zijn haarscherp terwijl die normaal snel bewegen. Verder de Melkweg staat wel erg hoog aan de hemel voor Midden-Europa maar ik kan het mis hebben.

Han.K

Han
Het stoort met vooral dat sommige fotografen totaal geen realistisch beeld meer proberen te maken. Alles wijzigen/photoshoppen is blijkbaar geoorloofd. Het is geen foto meer maar een bizarre compilatie. In mijn ogen simpel bedrog.

Het was wel eens "door de ogen van de fotograaf" maar dit is "door photoshop gekunsteld"

Skyheerlen

Moderator
Het stoort met vooral dat sommige fotografen totaal geen realistisch beeld meer proberen te maken. Alles wijzigen/photoshoppen is blijkbaar geoorloofd. Het is geen foto meer maar een bizarre compilatie. In mijn ogen simpel bedrog.

Het was wel eens "door de ogen van de fotograaf" maar dit is "door photoshop gekunsteld"

Eens; klopt niets van. Maar het is niet zo erg als die fotograaf van een jaar of wat geleden die NL scenes shopte op sterrenhemels die in NL nooit gefotografeerd konden worden, en dan riep dat het om opnamen ging die werkelijk in NL gemaakt werden.

svdwal

Sander - Moderator
je ziet wat witte stippen op de Matterhorn, maar dat zijn sneeuwvelden, of hele heldere rotsen (marmer of kalksteen).

Skyheerlen

Moderator
Neen, dat match niet. Je moet de noordkant vd berg zien wil je de sterrenhemel zo kunnen zien. Maar de sterrenhemel zie je zo sowieso niet in Zwitserland: de sterren aan de onderrand staan zo ver zuidelijk dat je ze in Zwitserland niet kunt zien (bv de staart van Schorpioen) en de hele sterrenhemel is geknipt en geplakt (de staart vd Schorpioen staat veel te ver naar het oosten tov de andre sterren / Melkweg / DSOs).

Han.K

Han
Vandaag in Win10 weer een nieuw gekunsteld beeld van Microsoft gekregen. De wolken zitten achter de sterren en er zitten zelfs sterren in het landschap :surrender::

Click image for larger version  Name:	win fake image2.jpg Views:	1 Size:	473.1 KB ID:	1381770

Skyheerlen

Moderator
Is dat de zon, daar rechts beneden? Vreemde zaak; dit is een lente-hemel, met de zon op een plaats die overeen komt met de zomer. Of toch de maan?

Skyheerlen

Moderator
Dan is het ook vreemd. Bij een lentehemel staat volle maan niet in de buurt van Sagittarius. Klopt weer eens geen hout van.

markleeman

Donateur
Ik moet wat aan mijn ogen laten doen geloof ik... Waar zijn er sterren voor de berg te zien? Her en der zie ik wel wat sterren door de wolken prikken, maar dat vind ik eerder lijken op gaten in die wolken, of dunne bewolking als echt ervóór.

Rechtsonderin lijkt mij de maan.

V

Verwijderd lid 4827

Guest
Microsoft heeft toch nooit beweerd dat een natuurgetrouwe weergave van de werkelijkheid is? Het zijn geen registratie foto's tenslotte. Het doel van een foto is het ontlokken van gevoelens. Als een fotograaf daarvoor de werkelijkheid onrecht aan moet doen, dan is dat zijn goed recht. Bijna elke foto heeft een mate van retouchering. Dat kan oplopen van het aanscherpen van net dat ene detail tot het weg clonen van hele landschaps elementen. Het enige dat hij dan niet moet doen is beweren dat de foto niet is gemanipuleerd natuurlijk.

Han.K

Han
Microsoft heeft toch nooit beweerd dat een natuurgetrouwe weergave van de werkelijkheid is? Het zijn geen registratie foto's tenslotte. Het doel van een foto is het ontlokken van gevoelens.

Nee maar het wordt wel als een natuurgetrouwe opname gebracht. Ik denk dat het doel is om de gebruikers te vermaken met mooie natuur of architectuur opnames. Niet met vermomde fantasie compilaties.

Verbeteren van opnames is naar mijn mening acceptable. Maar een compilatie zoals de door Microsoft uitgebracht is in mijn ogen bedrog. Net zo als vakantie advertenties waar door photshoppen het keienstrand wordt voorzien van zand.

Onderstaande opname gekregen via Stargazerslounge heeft geen pretenties om waarheidsgetrouw te zijn en is zowel leuk als acceptabel :):

IMG_3086.JPG.52a4a040140610d7357c979118107b74.JPG

Han.K

Han
Ik moet wat aan mijn ogen laten doen geloof ik... Waar zijn er sterren voor de berg te zien? Her en der zie ik wel wat sterren door de wolken prikken, maar dat vind ik eerder lijken op gaten in die wolken, of dunne bewolking als echt ervóór.

.

Ik kan me vergissen maar ik heb ze gemarkeerd:

image_95744 sterren.jpg

Bovenaan Onderaan