Bezorging Sky and Telescope.

Skyheerlen

Aluminium rules!
Ik heb nu een jaar een abonnement op Astronomy (ook uit de USA) en geen enkel probleem. Alles komt en mooi op tijd.

John Baars

Moderator
Ik heb weer een mailtje gestuurd.
Het lijkt erop dat iemand bij de Europese distribiteur is f******g up big time.

AdriG

Quaoar
Als neutraal toeschouwer krijg ik de indruk dat de distributeur er behoorlijk de kantjes vanaf loopt. Kennelijk zit Sky & Telescope er ook niet bovenop, zodat dit maar door kan blijven gaan.

John Baars

Moderator
Via het andere adres dat hierboven gegeven werd, toch antwoord gekregen.
We wachten weer af.....

Good Morning John,

Thank you for the information. I am passing it along to upper management.

I have also CCed my colleague, Shannon.

She should be able to help look into this issue for you.

Sincerely,

-Camillia Taylor

1667 K Street, NW, Suite 800

Washington, DC 20006

[email protected]

Phone: 202-328-2010 X131

FAX: 202-324-2560

From: John Baars [email protected]
Sent: Friday, March 12, 2021 5:55 PM
To: ShopAtSky <[email protected]>
Subject: Missing copies of Sky & Telescope magazine

Dear Customer service,
Heather and Susan,
>
> To my sorrow I have not received the November and December 2020 copies of Sky&Telescope. Furthermore the January, February, March 2021 copies either. I fear there is something terribly wrong with the European distributor of Sky & Telescope and not the US Postal Service, or Corona difficulties, since members of several Fora here receive their copies of another US Astronomy magazine without delay.
This is my third email to you. Could you look into that problem please?
>
> I would like to receive the missing copies by post if possible.
> Thanks in advance,
>
> Yours sincerely,
>
> John Baars member nr.XXXXXXXXX
> XXXXXXstraatXXX
> XXXXXX Schiedam, Netherlands
>

Vela

Meteoriet
Sinds ik mijn abonnement in november vorig jaar heb verlengd voor 3 jaar krijg ik ook geen S&T meer en de customerservice wimpelt mij af. Ik heb vandaag een vergelijkbare mail als John gestuurd, maar wel met een wat stevigere toon.....Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren....

MagicTempest

Donateur
Ik heb jaren geleden mijn abonnement al opgezegd vanwege gezeik met de bezorging. Zo te lezen is dat nog steeds niet veranderd.

Mijn tip voor iedereen is een abonnementje nemen op Readly. Toegegeven, S&T staat daar niet tussen, maar wel BBC Sky at Night en All about Space. Voor een tientje per maand heb ik nu toegang tot deze twee en nog veel meer andere tijdschriften.

Ik weet niet of het toegestaan is om dit te melden (@mods, haal deze opmerking maar weg als het niet mag), maar mocht je interesse hebben dan heb ik een referral link voor een gratis maand (die mij dan ook een maand gratis lezen oplevert)

Roger_Laureys

Starwatcher
Dit is geen aprilgrap, maar vandaag ontving ik het meinummer van S&T ! Ik zie dat ze een nieuwe bezorgingsfirma hebben. Hopelijk zijn de problemen nu van de baan.
Het is, ondanks de moeilijkheden, toch belangrijk dat we S&T blijven steunen. Ik kan me niet inbeelden dat ze zouden verdwijnen....

Gisteren ontving ik het mei S&T nummer nadat de nummers voor januari, februari, maart en april nooit toekwamen. Dit nummer werd verzonden vanuit Talinn, Estonia. Voordien gebeurde distributie van S&T vanuit Brucargo door het belgische Bpost. Ik lees op het forum dat ik lang niet de enige ben die niets ontving. Dit heeft alleszins niks met Covid te maken, iedereen weet dat alles bij Bpost vierkant draait. Wat Bpost met de massa ontvangen maar niet verdeelde S&T exemplaren doet is mij een raadsel. Ik heb de S&T collectie compleet sinds 1970, sinds 1976 heb ik persoonlijk een abonnement. Op al die jaren ontbreekt me in 2020 één nummer, in 2021 de eerste vier, blijkbaar is S&T het slachtoffer van een onbetrouwbare distributeur voor de BeNeLux of misschien zelfs voor gans Europa?

Huubke

Uranus
Gisteren ontving ik het mei S&T nummer nadat de nummers voor januari, februari, maart en april nooit toekwamen. Dit nummer werd verzonden vanuit Talinn, Estonia. Voordien gebeurde distributie van S&T vanuit Brucargo door het belgische Bpost. Ik lees op het forum dat ik lang niet de enige ben die niets ontving. Dit heeft alleszins niks met Covid te maken, iedereen weet dat alles bij Bpost vierkant draait. Wat Bpost met de massa ontvangen maar niet verdeelde S&T exemplaren doet is mij een raadsel. Ik heb de S&T collectie compleet sinds 1970, sinds 1976 heb ik persoonlijk een abonnement. Op al die jaren ontbreekt me in 2020 één nummer, in 2021 de eerste vier, blijkbaar is S&T het slachtoffer van een onbetrouwbare distributeur voor de BeNeLux of misschien zelfs voor gans Europa?
Klopt niet helemaal wat je zegt over de verdeling via Bpost. De problemen lagen vroeger, want die waren er vroeger ook al, bij de Europese distributeur Ze kwamen gewoon nooit of onvolledig aan bij Bpost. Dat het probleem niet alleen in Belgie is maar ook in andere landen, bewijst dat het niet aan de landelijke postoperatoren ligt.

Roger_Laureys

Starwatcher
Bij al mijn andere tijdschriften is er geen probleem. Het ligt dus niet aan Bpost maar wel bij de Amerikaanse verdeler Connelly. Nu deze vervangen is, lijkt alles weer normaal te worden.

Vandaag ontving ik vervangexemplaren voor het februari en maartnummer, het januari nummer blijkt uitverkocht en ter compensatie schuift mijn abonnement een maand op. Een vervangexemplaar voor April zou onderweg zijn.

Tot en met het Decembernummer gebeurde distributie vanuit de US door RR Donnelley International services, de exemplaren waren verstuurd door Citipost 2 Belgium met label van BPost en een retour adres box 07226/RW 1934 EMC Brucargo Belgium. Het meinummer komt van ePost Global met zelfde adres als vroeger RR Donnelley International service, maar niet verzonden door BPost maar KAAB International Mail in Talinn, Estonia.

Hopelijk is het nu weer in orde.

Huubke

Uranus
Vandaag ontving ik vervangexemplaren voor het februari en maartnummer, het januari nummer blijkt uitverkocht en ter compensatie schuift mijn abonnement een maand op. Een vervangexemplaar voor April zou onderweg zijn.

Tot en met het Decembernummer gebeurde distributie vanuit de US door RR Donnelley International services, de exemplaren waren verstuurd door Citipost 2 Belgium met label van BPost en een retour adres box 07226/RW 1934 EMC Brucargo Belgium. Het meinummer komt van ePost Global met zelfde adres als vroeger RR Donnelley International service, maar niet verzonden door BPost maar KAAB International Mail in Talinn, Estonia.

Hopelijk is het nu weer in orde.
En hoe is dat nummer in je bus geraakt?

Maurice Toet

www.mauricetoet.nl
Bij mij is vandaag het mei-nummer op de mat gevallen. Het voorlaatste nummer was geloof ik van oktober. Ik hoop dat het vanaf nu goed blijft gaan per post.

AtM

Prutser
Hier ook!
Retouradres is trouwens een po box in Schiedam.
Volgens het binnen label origineel verzonden met ePost Global, vanuit Itasca Illinois.

Vela

Meteoriet
Vandaag viel de mei uitgave bij mij in de bus. In Friesland duurt alles altijd wat langer.. :) . Ik ben weer helemaal blij..
Ik ben benieuwd of ik ook de exemplaren van oktober tot en met april nog krijg... Ik heb ze intussen wel digitaal, maar toch..

Bovenaan Onderaan