Bezorging Sky and Telescope.

Rigel 4

Donateur
Ik heb een vraag. er zijn onder jullie die wellicht het maanblad Sky and Telescope ontvangen, hebben jullie ook problemen dat het tijdschrift niet bij jullie arriveert? Ik ben al maanden lang aan het corresponderen met S and T omtrent de verzending. Ik heb in februari van dit jaar het abonnement laten verlengen met twee jaar vanaf augustus 2020 tot augustus 2022. Tot en met juli was er nog niks aan de hand, daarna begon het gedonder, ik ontving niets. Weet iemand van jullie wie de organisatie is in Nederland die voor de distributie zorgt? RR DONNELLEY verzend vanuit de VS de tijdschriften over de gehele wereld en in het land waar de abonnees zitten neemt een ander bedrijf de verzending over en bezorgt de tijdschriften. Graag verneem ik jullie reacties, bij voorbaat dank.

Roger_Laureys

Starwatcher
Ik had het september en oktobernummer niet ontvangen. Dan ging het weer goed. Nu is het januarinummer weer niet aangekomen. Grrrr. Ik ben niet de enige (in België)...

MarioM

Blob
Ik heb het hele kalanderjaar 2020 al ruzie met Sky&Telescope. De helft is aangekomen en twee daarvan zijn ook nog nagestuurde exemplaren. Merkwaardig is dat ik daarvoo eigenlijk nooit problemen had.
Ook het januarinummer en nu waarschijnlijk ook het februarinummer van 2021 zijn niet aangekomen. Ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee en ga mijn abonnement deze zomer niet meer verlengen. Jammer.

Huubke

Uranus
Ik heb enkele jaren geleden mijn abonnement ook opgezegd wegens dezelfde problemen. Ik lees het nu digitaal en dat is tevens een stuk goedkoper. Mijn S&T van maart 2021 heb ik al uit gelezen ;)

AtM

Prutser
Zelfde issue hier, wat wordt als oorzaak genoemd? Ik ga het abbo ook maar eens opzeggen.

John Baars

Moderator
Zelfde problemen hier. Ze zeiden mij dat vanaf februari de verzending weer normaal zou zijn. Ben benieuwd. Ik lees nu digitaal, maar papier heeft wat meer. ( Tja, van het oude stempel...)

• Leuk
Waarderingen: jade

oetie

Obscuur Object
Vrijwel hetzelfde verhaal hier. Ik heb ook pas mijn abbo verlengd maar heb daar nu spijt van. Als ik er niks voor terugkrijg weet ik wel leukere manieren om het geld 'weg te gooien'.

Rigel 4

Donateur
Ik ben nog steeds bezig om S and T weer te kunnen ontvangen, maar ik mis nu de tijdschriften van september, november, december 2020 en nu januari en februari 2021. Ik weet niet hoeveel medewerkers mij beloofd hebben om ze na te zenden maar er gebeurt niets. Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld die tevens kantoren in de VS hebben en heb deze week alle correspondentie naar ze toe gezonden en ze pakken S and T nu stevig aan. Ze weten van de problematiek want er zijn ook andere leden van dit forum die hun rechtsbijstand verzekering ingeschakeld hebben. Ik heb ze verzocht als het gedrag niet verandert dan wil ik het abonnement laten intrekken zodat ik het geld terug krijg. In Nederland zijn vele abonnees die S and T normaal ontvangen en waarom een hele groep niet? Ze denken dat je toch niks kunt doen omdat ze in de VS zitten maar nu krijgen ze de volle laag. Ik zal een artikel in Cloudy Nighs plaatsen waarom in Nederland vele abonnees verstoken blijven van het tijdschrift. Ik hou jullie op de hoogte. Ik ben gelukkig niet de enige, ik denk zelf dat ze in grote problemen zitten want Covid 19 heeft daar niets mee te maken. Het is gewoon onwilligheid en waarom? Ik ben al sinds 1978 lid van deze organisatie en nooit problemen gehad ook niet met de crisis van 2008.

AtM

Prutser
Ik ben benieuwd. Ik heb net een mail gestuurd met het verzoek de ontbrekende nrs te sturen, of anders het abbonnement te cancelen. Ik heb alleen het dec nr ontvangen, voor nov ging het nog goed.

oetie

Obscuur Object
Wow, ik krijg net zo'n mooie RENEW YOUR SUBSCRIPTION brief in de bus, nadat ik dus ook oktober, november en januari en februari niet heb binnengekregen. Voelt wel een beetje als ene trap na, zo.. Ik word hier wel HEEL chagrijnig van.

AtM

Prutser
Quote van de laatste response op mijn vraag naar de root cause, el-cheapo blame it on corona...
Ik weet niet of het helpt, en sowieso is het een beetje mosterd na de maaltijd.

Dear Mr. Te Marvelde:

We are distressed to hear numerous reports from international readers about delays in receiving their issues of Sky & Telescope magazine. Some readers haven’t received their most recent issues at all.
Here’s what’sharpening and what we can (and can’t) do about it.
Obviously we at Sky & Telescope and the American Astronomical Society can’t do anything about pandemic-related slowdowns or stoppages of mail delivery. Here’s an alternative delivery option if you should miss future issues.
If you’re an international subscriber and have missed any issues since May 2020, please email us at [email protected] us which issues never arrived, provide your shipping address (a physical address, not a PO box), and we will ship replacement issues to you via parcel service, which isn’t suffering from as many delays and disruptions as mail service.
Please note that we’re offering this on a first-come, first served basis while supplies last. Some back issues are already out of stock or nearly so, which means we won’t be able to satisfy all claims. We’ll do our best.

Thank you for contacting us.

Sincerely,
Suzanne Samuels
Customer Service

Darkmatter

Donateur
Tsja in de USA heeft natuurlijk een bepaalde oranje ex-president zijn uiterste best gedaan om de USPS zo ver mogelijk af te breken zodat er minder per post gestemd zou kunnen worden. Op cloudynights zijn er verschillende draadjes waarin mensen zich beklagen hoe slecht de postbezorging is geworden. Dit past dan wel in het patroon.

Jarno

MarioM

Blob
@AtM

Dit mailtje heb ik vorig jaar ook gekregen. De 7 ontbrekende exemplaren moet ik nog steeds krijgen. Ik ga ervan uit dat dat niet meer gaat gebeuren. Ik heb wél twee keer een elkaar afzonderlijk nagestuurd gekregen. Ik heb dus 3 exemplaren normaal ontvangen. Helaas, maar ik vrees dat het niet meer goed gaat komen. De problemen begonnen al met de eerste drie maanden in 2020. Dus ruim vóór corona. Het is ook een plausibele smoes.

Bovenaan Onderaan