Baader 2" / 90° Astro Amici-Prisma met BBHS

Rijnier

Donateur
Hallo Astroforumers

Zijn jullie bekend met de Baader 2" / 90° Astro Amici-Prisma met BBHS?
https://www.baader-planetarium.com/de/zubehoer/optisches-zubehoer/zenitprismen-und-spiegel/baader-2%22--90°-astro-amici-prisma-mit-bbhs-r-beschichtung.html
Het Duitse Baader heeft het over een optisch bouwlengte van 88 mm.
Mij idee is dat het licht 88 mm aflegt voordat het oculair in gaat.
Mijn vraag is: Is dit langer of korter dan de william optics 2 quartz dielectric diagonal?
De foto laat zien welke ik bedoel.
Ik lees met aandacht jullie antwoorden.

Veel heldere nachten groeten

Rijnier

Per slot: Mijn oprechte complimenten voor jullie superieure opmaak van dit nieuwe Astroforum!!!

Bijlagen

• 4D4BA4E7-B570-431C-9298-3749D14F44BA.jpeg
    4D4BA4E7-B570-431C-9298-3749D14F44BA.jpeg
    2,4 MB · Weergaven: 20

EdwardB

Donateur
Hier wordt de Astro Amici ook genoemd en zijn de berichten erg positief.
Hier ook een verwijzing naar een Tsjechische site die nog even door de vertaalmolen moet: https://www.cloudynights.com/topic/721535-baader-astro-grade-amici/page-2

De ca. twee keer goedkopere APM en andere Baader amici's heb ik ooit gehad, maar ik had op planeten nog wel last van de spike in beeld. De Astro kan veel vergroting hebben lees ik.

markus17

Pluto
Mooi, ik vind dit draadje net op tijd! Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden.

Het prisma zonder de clicklock, die €350,- goedkoper is, zit al in mijn winkelmandje. Uit gebrek aan ervaring heb ik geen idee waarom ik een clicklock zou moeten hebben, die duurder is dan het prisma zelf.

Ik wil je draadje niet kapen, maar waarom een clicklock? Ik kan nu nog mijn winkelmandje aanpassen.

EdwardB

Donateur

Rijnier

Donateur
Mooi, ik vind dit draadje net op tijd! Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden.

Het prisma zonder de clicklock, die €350,- goedkoper is, zit al in mijn winkelmandje. Uit gebrek aan ervaring heb ik geen idee waarom ik een clicklock zou moeten hebben, die duurder is dan het prisma zelf.

Ik wil je draadje niet kapen, maar waarom een clicklock? Ik kan nu nog mijn winkelmandje aanpassen.
Hallo Markus17

Probeer maar eens 21kg omhoog te houden met gewone scherpstel instelling van je telescoop!!!
Dit is te zien op de website van baader planetarium

Bovenaan Onderaan