ASTAP image (CCD) inspector uitgebreid.

Han.K

Han
Voor de geïnteresseerde, in het freeware programma ASTAP 0.9.475 is de image (CCD) inspector uitgebreid met een optie voor 2D contour van de HFD waarden. Hierdoor zijn optische afwijkingen door kanteling of correctors sneller te herkennen.

Terugmelding en ervaringsberichten worden gewaardeerd.

Han

astap_ccd_inspector.png

Han.K

Han
Ja het is nog Beta maar het werkt goed. Terugkoppeling van de gebruikers helpt. Eerst hier aankondigen en na wat ervaringen op de engelstalige forums. Dus jullie zijn de eerste.

Het wordt tijd dat ASTAP versie 1.0 wordt uitgebracht. Ik heb me voorgenomen ASTAP als versie 1.0 uit te brengen als er 2 maanden niks te verbeteren valt, maar die tijd moet nog komen. :)

TomB

Donateur
Ik gebruik 80.9.449. Hoe moet ik die nummering zien tov 0.9.475 die je hier noemt.
Is deze functie veel verbeterd in de nieuwe versie?

Han.K

Han
De wijzigingen worden bijgehouden op de "version history" pagina. De grootste verandering is de transformatie van G17, G18 naar H17, H18 sterren databases. Hierdoor is de solver sneller. De nieuwe sterren database installeren. De oude database uninstalleren of eenvoudig verwijderen.

Algemeen adviseer ik om elke paar maanden een nieuwe ASTAP versie te installeren.

Han

Bovenaan Onderaan