Als je denkt dat je echt alles gezien hebt...

sterrenboy

I have a dream....
Wat hangt daar onder
Lijkt wel iets voor een tweede telescoop te monteren of een tegengewicht. Funny!

Laatst bewerkt:

sterrenboy

I have a dream....
Fijn zo'n azimuthale montering.
Of Dt echt z籀 fijn is?!!
Ik heb zelf geen azimutale montering, maar deze ziet er h矇矇l verdraaid, niet goed uit. Volgens mij n beetje verkeerd gemonteerd.

Dat wat eronder aan bungelt moet denk ik als eerste op het statief, daarna/daarop色色

Houthans

Donateur
Het was ook ironisch bedoeld, hoor. Ik denk ook dat dat handiger zou zijn, en ik denk ook dat een azimuthale montering zonder mogelijkheden in de altitude te bewegen minder dan heel handig is ;-) Deze verkoper heeft erg bar weinig van begrepen.

Neo

Donateur
Zou hij ook spulletjes van Ikea in huis hebben?
Heel benieuwd wat hij daarvan gebouwd heeft, het wijst wel op een creatieve geest. ;-)

• Leuk
Waarderingen: Dob

ArnoM

Donateur
Als ik niet snap hoe het kan, moet het maar zoals ik het verwacht.

Hij kan wel goed schildpadden volgen met zijn slow-motion controls zo.

Observer

Uranus
:oops: Ik heb altijd gedacht dat mensen met twee linkerhanden iets spreekwoordelijks was. Het bestaat dus echt.

meegja

Chaoot
Waarom of hoe dit zo op Marktplaats staat, geen idee.
Wat ik w矇l weet is dat dit enige tijd geleden op Cloudynights of Reddit ofzo een hot topic was: zet je telescoop en montering op elke manier in elkaar behalve de goede manier, precies zoals dit met tegengewicht, zoeker omgekeerd, etc. Nog even naar gezocht maar kan zo 123 niets vinden.

Skyheerlen

Moderator
Dat is FAN-TAS-TISCH! Stel je wil een bepaalde krater op de Maan verlichten gedurende een paar uur - dan kom je hiermee toch een heel eind.

(En ja, de Maan beweegt zelf ook tov de sterrenhemel, maar als je niet al te lang wil belichten, lukt het wel.)

PaulT

Donateur
Ik heb hier smakelijk om gelachen. De Bresser is nu weg trouwens, maar als de nieuwe eigenaar m op dezelfde manier uitprobeert, zien we m gauw weer in de verkoop.

Bovenaan Onderaan