Accu voor GoTo

Koenn

Pallas
Goede avond,

Een paar dagen geleden heb ik mijn Goto motor set binnen gekregen voor mijn eq5/exos2. Ik zag dat er 8 AA batterijen in moeten. Dit leek mij wel een duur grapje als ik steeds nieuwe batterijen moet kopen. Nu had ik op het forum gelezen dat je ook bijvoorbeeld een powerpack kunt kopen. Hebben jullie tips voor een goede powerpack? En graag zo goed koop mogelijk.

Koen

Skyheerlen

Aluminium rules!
Dit soort powertanks zijn zeker niet de beste voor het geld. Op AstroForum (ik kan het zo even niet vinden) staat een stuk over alternatieven.

SereN

Pluto
@Mark94 dankje voor je reactie. Hoelang kun je die gebruiken tot dat die leeg is?

~9% minder lang dan die Celestron, bij dezelfde belasting (6600mAh vs. 7200mAh).

Maw.: dat hangt van je belasting af.

Gemiddeld gezien kom ik met een 7.200mAh batterij ongeveer 6-8h toe voor een SW AZ-GTi + AsiAir Pro + ASI1600MM op -15°C + ASI290MM + 2 dauwlinten. Hangt af van de buitentemperatuur etc., maar het geeft een indicatie.

Koenn

Pallas
@SereN als jij met al die dingen 6 tot 8 uur behaald moet het met die van mark denk ik wel lukken aangezien ik alleen Goto gebruik. Wel een groot prijsverschil dus ik denk dat de kwaliteit minder zal zijn.

Mark94

Stofdeeltje
@SereN als jij met al die dingen 6 tot 8 uur behaald moet het met die van mark denk ik wel lukken aangezien ik alleen Goto gebruik. Wel een groot prijsverschil dus ik denk dat de kwaliteit minder zal zijn.
Qua kwaliteit valt het wel mee, ik gebruik hem voor een celestron SLT mount, net iets anders dus. Ik heb de accu ook al wel eens gebruikt voor iets totaal anders, met veel hogere stromen, en dat gaat gewoon prima. Ik denk dat een powertank niet significant langer mee gaat, de powertank is alleen een stuk robuuster als het gaat om de behuizing.... maargoed, ik denk dat de accu meer kan hebben dan de gemiddelde OTA, dus waar hebben we het over. voor mij werkt hij prima, ik kan er meerdere avonden mee waarnemen (haal een uur of 12 denk ik), en alles voelt degelijk genoeg aan. ook vorige week bij -12 was er niets aan de hand :)

Koenn

Pallas
Qua kwaliteit valt het wel mee, ik gebruik hem voor een celestron SLT mount, net iets anders dus. Ik heb de accu ook al wel eens gebruikt voor iets totaal anders, met veel hogere stromen, en dat gaat gewoon prima. Ik denk dat een powertank niet significant langer mee gaat, de powertank is alleen een stuk robuuster als het gaat om de behuizing.... maargoed, ik denk dat de accu meer kan hebben dan de gemiddelde OTA, dus waar hebben we het over. voor mij werkt hij prima, ik kan er meerdere avonden mee waarnemen (haal een uur of 12 denk ik), en alles voelt degelijk genoeg aan. ook vorige week bij -12 was er niets aan de hand :)
Zit de juiste kabel er ook bij zodat hij meteen aangesloten kan worden in de telescoop?

Mark94

Stofdeeltje
ik weet niet wat voor aansluiting er op jouw montering zit? dat zou je even uit moeten zoeken. op mijn montering past hij direct (celestron nexstar SLT), al zou ik wel een verlengkabeltje er bij zoeken... degene die er aan zit is nog geen 20cm namelijk. dat kabeltje is gewoon te krijgen bij dezelfde webshop.

Koenn

Pallas
@Mark94 paar dagen geleden toch maar besteld maar wist niet zeker of die paste. Vanmiddag binnen gekregen en hij was net iets te klein helaas. Heb al gezocht naar een andere verlengkabel die wel past maar heb niks kunnen vinden. Weet jij toevallig een oplossing?

Mark94

Stofdeeltje
je zal er achter moeten komen welk formaat plug er in de mount gaat, ik kan dat moeilijk 100% vaststellen hiervandaan ? die aan de accu zit is 2,1mm, als ik zo snel wat google zou jouw mount 2,5mm nodig hebben. dan moet je dus een verloop hebben van vrouwelijk 2,1mm naar mannelijk 2,5mm. wederom door snel wat google gebruik kom ik dan dit tegen, geen idee of dit voordelig is of niet, maar het zou moeten werken denk ik https://www.onlinekabelshop.nl/dc-plug-5-5-x-2-5mm-m-dc-plug-5-5-x-2-1mm-v-adapter-zwart

je zou ook zelf een nieuwe connector op de verlengkabel kunnen solderen als je handig bent daar in.

Bovenaan Onderaan