Accu voor Celestron 8SE

Sven5100

Stofdeeltje
Hoi weet iemand een goeie accu voor een Celestron 8SE? Prijs maximaal €150 alsliefst.

Groetjes en alvast bedankt!

sixela

hulpbeheerder - hij/hem/zijn

D'r zijn een aantal Fransen op webastro die er goed over te spreken zijn (de 4A lader die meegeleverd wordt is wat zwakjes maar op 8 uur is het toch geladen).

Als je ongeveer hetzelfde "naakt" (en goedkoper) wilt:

Geen fancy-schmancy connectoren en display om de laadtoestand te tonen, maar uiteraard een pak goedkoper.

Sven5100

Stofdeeltje

D'r zijn een aantal Fransen op webastro die er goed over te spreken zijn (de 4A lader die meegeleverd wordt is wat zwakjes maar op 8 uur is het toch geladen).

Als je ongeveer hetzelfde "naakt" (en goedkoper) wilt:

Geen fancy-schmancy connectoren en display om de laadtoestand te tonen, maar uiteraard een pak goedkoper.
Bedankt voor je bericht!

Voor de 2e accu, kan ik deze monteren zoals op onderstaande afbeelding? Kan de motor het gewicht dan wel nog aan? Of hoe raad je het aan? Aangezien de kabel kort is
post-79330-0-25619000-1456511887.jpg

sixela

Als je zoiets wilt, dan moet je naar accus met een pak minder vermogen. Zo'n 21Ah weegt ongeveer 2kg.

Dit kun je makkelijk naast je montering kleven met 3M DualLock:

Let wel, die sommeren de mAh van de vier cellen om "13800" mAh te krijgen, wat larie is. Het is op 12V eigenlijk 3.5Ah (dus vijf keer minder). Er zit wel een BMS bij, dus als je daar een 14.4V LiFEPO4 lader aan hangt doet de BMS de rest (ik heb zulke oudere packs waar je een balancerende voeding voor nodig had met een eigen BMS).

Dat is voor die montering genoeg voor ongeveer 4-5 uur als je constant slewt.

Maar aangezien een nacht vaak langer is dan dat (en je soms ook zaken zoals dauwlinten wilt gaan voeden), zetten de meeste mensen iets zwaarders tussen de poten van de drievoet. Anderen zeggen "ik slew niet de hele tijd en dus riskeer ik het wel".

Laatst bewerkt:

Sven5100

Stofdeeltje
Als je zoiets wilt, dan moet je naar accus met een pak minder vermogen. Zo'n 21Ah weegt ongeveer 2kg.

Dit kun je makkelijk naast je montering kleven met 3M DualLock:

Let wel, die sommeren de mAh van de vier cellen om "13800" mAh te krijgen, wat larie is. Het is op 12V eigenlijk 3.5Ah (dus vijf keer minder). Er zit wel een BMS bij, dus als je daar een 14.4V LiFEPO4 lader aan hangt doet de BMS de rest (ik heb zulke oudere packs waar je een balancerende voeding voor nodig had met een eigen BMS).

Dat is voor die montering genoeg voor ongeveer 4-5 uur als je constant slewt.

Maar aangezien een nacht vaak langer is dan dat (en je soms ook zaken zoals dauwlinten wilt gaan voeden), zetten de meeste mensen iets zwaarders tussen de poten van de drievoet. Anderen zeggen "ik slew niet de hele tijd en dus riskeer ik het wel".
Harstikke bedankt!

sixela

Hier is een 7Ah 12.8V met 4 32700 in serie, in een doosje en met een BMS:

en dit is een lader die erbij hoort (op 3-4 uur kun je het ding helemaal laden):

Bovenaan Onderaan