8 op de 10 Nederlanders wil dat ....

Neo

Donateur
Die stelling vind ik wel terug in meerdere berichten uit 2015, maar telkens met als bronvermelding NMF zonder concrete link naar het onderzoek zelf.
Steekproefgrootte was 1000 personen.

Deze is uit 2011 van NMF Groningen, onderzoek onder 6000 panelleden.

Extrafocaal

Donateur
Dank Theo voor de link.
Het lijkt hier dus te gaan om een wat verouderde online enquête onder een geselecteerd gezelschap, waarvan slechts een derde reageerde. 'Jammer', ik had graag gezien dat de '8 op de 10' de uitkomst van een meer recent en voor de Nederlandse bevolking representatieve enquête zou zijn. Het verbaasde me al gezien alleen al bij mij in de straat voorgevels van twee huizen door in de grond aangebrachte en naar boven gerichte spotjes worden aangestraald. Bovendien brand hier in zo'n een kwart van de tuinen de hele nacht verlichting.

Laatst bewerkt door een moderator:

Extrafocaal

Donateur
Heb het eindrapport gedownload - het erin aangehaalde 'NachtMeetnet' is kennelijk ook gestopt en komt, m.b.t. de ontwikkelingen van donkerte in Nederland, ook nog met een samenvattende evaluatie van de laatste 10 jaren.

http://nachtmeetnet.nl/

In Dordrecht wordt er strenger gekeken naar die reclame borden en er wordt niet zomaar vergunning gegeven . Wel fijn maar er staan er al te veel. Wat mijn aangaat mogen ze omvallen.

Bovenaan Onderaan