Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vannacht is de nacht om Mars vast te leggen.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Vannacht is de nacht om Mars vast te leggen.

Volgens de seeing voorspellingen van Meteoblue wordt het in de komende nacht zeldzaam goed waarneem weer. De nacht om Mars vast te leggen, of nog wat detail langs de maan-rand. Jammer dat deze al bijna vol is.

Doe er uw voordeel mee!
    Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Kijk! Dat zijn de betere berichten!

Deze (KLIK) zijde van Mars is vannacht om 02.00 uur te zien, met Syrtis Major die steeds verder naar het midden van de planeetschijf draait. Syrtis Major is die grote zwarte donkere veeg die noord-zuid over de planeet ligt en de duidelijkste oppervlaktestructuur op Mars. Als het mee zit te zien in een 6 cm kijker!

Schetsen!
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
      Kijk! Dat zijn de betere berichten!

Deze (KLIK) zijde van Mars is vanavond om 0.00 uur te zien, met Syrtis Major die steeds verder naar het midden van de planeetschijf draait.
      Niet helemaal.

Jammer; we hebben tot begin januari de saaie kant. Als je wacht tot vroeg 's morgens heb je nog Syrtis Major te pakken...
      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Oeps, je hebt gelijk. Even in de war met de tijdzones, inmiddels aangepast. Maar 02.00 's nachts lijkt me op zaterdagavond nog wel te doen!
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
        X