Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Beste Waarneem plekken op deze planeet?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Beste Waarneem plekken op deze planeet?

TJa vraagje, waar vinden we de mooiste donkere sterrenhemels op deze aarde?

Waar moet je naartoe om een hemel te zien met het blote oog waar je driedubbel van achterover valt?

Chili? AustraliŽ? Amerika? Marokko?
    ....
    Quelle horreur !
    Requiem pour un twister.

Chili, Atacama. Voorzichtig vallen, je zit er nogal op hoogte.
    Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Op de top van de grootste vulkaan, Mauna Kea

Commentaar

Midden op de atlantische oceaan
        - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

New mexico valt er ook wel onder http://www.nmskies.com/webpage/skies.html

Commentaar

Wat dichter bij huis:

http://www.deepsky-visuell.de/Plaetz...r/Glockner.htm

grensmags van ver in de 7 zijn hier vrij normaal.

Commentaar

sja Chili moet haast wel,

Hmm in Duitsland, lijkt me ook wel wat, maar dat ligt mss een beetje hetzelfde als Zuid frankrijk , sja gewoon alpenland.

Euhm midden in de atlantische oceaan, daar zeg je zowat,
              er is een eilandengroep de picairn islands met als hoofdstad Adamstown, handig ben zelf een adams.

Inwoner aantal 52 en het is het verst afgelegen bewoonde eiland.
              Geen vastland in de omtrek voor kilometers en kilometers, dus als de eilandbewoners hun lichten s'nachts willen uitdoen denk ik niet dat je daar ook maar iets van lichtvervuiling hebt.
              Quelle horreur !
              Requiem pour un twister.

Commentaar

Origineel geplaatst door Batchainpuller
                sja gewoon alpenland.
                Hoe hoger je zit hoe transparanter de lucht. Maar dit soort gebieden hebben weer andere nadelen zoals snel veranderende weersomstandigheden e.d. Ook is er minder zuurstof daarboven wat waarnemingen negatief beinvloedt.

dus als de eilandbewoners hun lichten s'nachts willen uitdoen denk ik niet dat je daar ook maar iets van lichtvervuiling hebt.
                Misschien wat zodiakaal licht of gegenschein

Commentaar

Gegenschein, weer een geweldig woord.
                  En dan zijn er mensen die de duitse taal niet mooi vinden.

Goed mss wat van dat, maar daar ga je je toch niet erg aan storen.
                  Echt een geweldige plek lijkt me dat...
                  Toen ik erop kwam dacht ik meteen als commerciŽle zet daar een Opnamestudio te openen :-)
                  Als je dat verkocht krijgt en rondgaat, krijg je al die rich pokkebands aan je deur, om opgenomen hebben in de meest onbereikbare studio op aarde, een week vanuit australiŽ met de boot
                  en goed doortellen hť, dan kan er meteen een observatorium bij
                  ok genoeg gedroomd.

Ja in de Alpen, grappig je moet er geluk hebben... de ene vallei heeft er nagenoeg altijd goei weer en die 40 km verderop is haast altijd bewolkt.

Ja ik wil gewoon goeie plekjes weten, vanaf nu zal ik bij het plannen van men vakanties toch steeds het potentieŽl tot uitstekende waarnemingen en zicht op het heelal in achting nemen.

En vaak zijn zulke plaatsen toch niet te dicht bij geciviliseerde gebieden zijn, dus van een natuurlijke geografische aard, precies wat ik wil van een vakantie, weg van beton, auto's, uitlaat, reclame, megasupermarkten, alles eigenlijk...

Maar dit pitcairns hť, als je de locatie op de bol bekijkt, er is al behoorlijk wat kromming voordat je terug vasteland tegenkomt.... daar moet het toch wel donker zijn... en inderdaad de atmosfeer moet er wel een gloedje vertonen, als je over kilometers vlakke zeehorizon kijkt.
                  Moeten er wel geen wolken zijn natuurlijk

Edit : oh ja en dat zijn gdvdmme wel twee lekker links hoor jongens, new mexico en groBglockner rausettig.
                  Quelle horreur !
                  Requiem pour un twister.

Commentaar

Als het niet te winderig is lijkt de Sahara me ook wel wat.

Commentaar

nee joh al dat zand en telescopen en oculairen, kweet niet of dat zo goed samengaat

zeg ja HawaÔ of zo, dat ligt eigenlijk een end boven die pitcairn toestanden, veel makkelijker bereikbaar, aangezien je er een vlucht naartoe kunt boeken, en lijkt me ook wel ideaal gelegen.
                      Quelle horreur !
                      Requiem pour un twister.

Commentaar

Je moet niet vergeten dat eilanden meestal niet goed zijn vanwege de verschillende snelheden waarmee de wind om het eiland beweegt. Dus tenzij je echt hoog gaat of op een heel groot eiland zit zal de seeing niet altijd even goed zijn op een eiland.

Commentaar

Voor Pitcairn moet je even wat vrije dagen sparen.

Je kan er alleen maar per boot komen en er stopt iedere 2 tot 3 maanden eentje, mits het weer het toelaat. Anders zit je nog een paar maanden vast.

Leuk om over deze plekken te dromen maar voor mij geldt het zelfde als voor jullie. Het ontbreekt aan Geld en Tijd.

En als ik het wel zou hebben dan is Frankrijk ver zat.
                          305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Ah Eilanden niet altijd goed voor seeing, dus het kan zijn dat je daar de meest ongelooflijke sterrrenhemel ziet, maar je telescoop geen twee frank waard is.

@ Slartibartfast, ( I love that name, and 'ill promise I won't laugh) yep Frankrijk is ook al geweldig, maar dat is een vaste waarde, kvind dat je wel een paar maal in je leven ergens totaal anders op deze aardbol mag staan, en ja kben nog niet gevangen in de Vrouw/Huis/Tuintje/Auto/Hypoteek spiraal, mag ik gerust wat dromen over verre exotische plekken en een ticketje ernaartoe.

Euhm enkel hoe pak je een telescoop mee??? Kvertrouw nooit of nooit van mijn leven dat dat ding door bagage van airlines wordt behandeld
                            Quelle horreur !
                            Requiem pour un twister.

Commentaar

Lees eerst dit reisverslag eens door voordat je plannen gaat maken om naar Atacama af te reizen.

Misschien brengt het je op andere gedachten....

http://weblogs.vpro.nl/sterren
                              305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Werken...
                              X