Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan hinderlijk?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan hinderlijk?

Ik weet dat veel mensen vinden dat de maan vooral een hinderlijke, niet te verduisteren bron van stoorlicht is.
    Maar zij staat op het ogenblik wel vlak boven de horizon heel erg mooi te zijn, geler dan anders, bijna oranje, warm, een tikje mysterieus. En ... je hebt geen enkel instrument nodig om dat te zien.
    Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Origineel geplaatst door EricB
    ...niet te verduisteren bron van stoorlicht...
    Wat mopper je nou? ;-) Over 5 dagen (op 28 augustus) wordt 'ie weer verduisterd :P
    Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

Dat is alleen niet te zien vanuit Europa Sluys.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
        Dat is alleen niet te zien vanuit Europa Sluys.
        Nou, dan is 'ie toch nog meer verduisterd?!?!? :P
        Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

nope de verduistering vind voor ons dus overdag plaats en zullen dan in de avond waarschijnlijk weer de volle mep hebben.

Commentaar

Ik ben een FTM-er!

Commentaar

Ach de maan heeft ook zo zijn charme.

Commentaar

blijkbaar hebben ze er bji google earth (sky) geen last van... ik kan de maan niet eens vinden :|

Commentaar

typ moon dan weet hij de lokatie alleen geen beeld. eneneens met de planeten.

Commentaar

Neveltjes is wat moeilijker, maar veel dubbelsterren en de grotere open sterrenhopen zijn ook bij volle maan het aanzien nog wel waard. Of zijn jullie zo verwend dat dit niet meer de moeite is! Wie het kleine niet eert is het grote .......................

Groet,

Ton Lindemann

Commentaar

ik heb juist zaterdag dat de maan erg aanwezig was een aantal mooie nevels kunnen vinden zonder al te veel moeite.
                      is wel erg leerzaam om bij een felle maan naar nevels te zoeken omdat het licht idd ietsie stoort.
                      en maantje is ook mooi.

Commentaar

Ik weet dat veel mensen vinden dat de maan vooral een hinderlijke, niet te verduisteren bron van stoorlicht is.
                        Als de Maan er niet was geweest, dan waren er waarschijnlijk ook geen mensen op de Aarde geweest die hadden kunnen klagen over de Maan!

De Maan zorgt o.a. voor de getijden (samen met de Zon) en ook voor een stabiele ligging van de Aardas. Zonder de Maan waren de klimaten niet alleen heel anders geweest, maar ook heel sterk en heel snel wisselend (snel t.o.v. de evolutie op Aarde).
                        Er was hoogst waarschijnlijk nog wel leven op Aarde, maar of dat tot ons intelligente (?!?) soort had kunnen ontwikkelen..........

Groeten,
                        Guus

Commentaar

Origineel geplaatst door GuusGilein
                          Als de Maan er niet was geweest, dan waren er waarschijnlijk ook geen mensen op de Aarde geweest die hadden kunnen klagen over de Maan!
                          Eigen schuld. Had ie maar gewoon pikzwart moeten zijn.
                          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Mooi gezegd, Guus, , ben ik volledig mee eens!
                            To be, or not to be... or to be both - Schrödinger's cat

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                              Origineel geplaatst door GuusGilein
                              Eigen schuld. Had ie maar gewoon pikzwart moeten zijn.
                              Waarom is de maan niet zwart? :P
                              Dit is geen undersign.

Commentaar

Werken...
                              X