Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus met de verrekijker 27 juli

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus met de verrekijker 27 juli

Vanmiddag was Venus heel gemakkelijk met de verrekijker te vinden, 1h 50 min = 28 graden links van de zon, en 14 graden naar beneden. Met de 10x50 Bresser (bij de Lidl was ie 15 euro) was heel goed de sikkelvorm te zien! De komende dagen is er genoeg blauw tussen de wolken, dus een mooie uitdaging!
    Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

die gaten tussen de wolken zijn soms nog altijd het best
    Is the sun more useful than the moon? Nasreddin: the moon, we need light more at night.

Commentaar

Zo is het maar net! En zo zag ie er uit (heb toch gauw een fotootje gemaakt)

http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=8435

groetjes
      Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Arg! Jij wel! Mooie foto, hoor!

Ik heb tussen de wolken door geprobeerd om Venus te spotten met mijn Lidl 10x50 verrekijker. Ik heb zeker een half op een stoeltje gezeten en geprobeerd een glimp op te vangen. En eindelijk: JA! De eerste keer dat ik Venus zag overdag, joepie! Ik had trouwens niet verwacht dat ie nog zo helder was.
        Snel, de Polarex erop. Nu ik wist waar ie ongeveer stond had ik hem met de 25 mm Plossl al snel gevonden. Een seconde of 20 had in hem in beeld, en direct schoof er een wolk voor. Twee uur later is het nog steeds bewolkt!!

Hopelijk klaart het vanavond nog iets op en anders probeer ik het morgen gewoon opnieuw, ik ben benieuwd hoe ie er bij hogere vergroting uit ziet.
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
        X