Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ik ga op vakantie en ik wil zien...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik ga op vakantie en ik wil zien...

Wat wil jij zien deze zomervakantie? Zet het hier neer!

Ik zet mijn zinnen op Pickerings triangular wisp (onderdeel van de veil
    nebula) http://www.astrowiki.nl/index.php/Supernovarestanten
    Onderste plaatje, midden boven zie je een driehoekachtige pluk( en o ja. vergeet niet het leuke artikel erbij te lezen

Aangezien de kofferdob (F4 20cm) met 42mm + OIII meegaat moet het lukken. Net als de Noord Amerika- nevel. Nog nooit (bewust) gezien.

Wat wil jij zien/heb je tips voor anderen?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

M8, M7, M16, M17, M18, M20, M21, M22, M28, M54, M69, M70 Stuk voor stuk leuke objecten.
    Dit is geen undersign.

Commentaar

Helaas kan ik niet op vakantie, maar ik hoop nog altijd om tenminste ooit de omgeving van de Schorpioen en de Boogschutter in hun volle glorie tegen een donkere achtergrond te kunnen aanschouwen.

Commentaar

Ik verheug me ontzettend op M17 onder een donkere hemel in Frankrijk. Vorig jaar was ie waanzinnig in mijn 13 cm Newton. Dit jaar gaat de 10" en mijn schetsboekje mee!

De Sluiernevel heb ik ook nog nooit bekeken, dus die staat op op het lijstje. Noord-Amerikanevel door de verrekijker!
        Trifidnevel! Ach, eigenlijk al die zomerse gasneveltjes die we in Nederland moeilijker zien vanwege lichtvervuiling of te lage stand.

Ook een absolute aanrader die bijna iedereen overslaat: donkere nevels, vooral B142 net boven Altair is fantastisch onder een echt donkere hemel. In Nederland heb ik hem vanuit Wateren goed kunnen zien, maar vorig jaar met de verrekijker vanuit de Franse Alpen: whoahh!!
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Wat wil jij zien deze zomervakantie?
          Het maakt me niet uit wat ik zie, als ik maar weer eens sterretjes kan zien!

Ik heb hier aan de kust sinds 22 mei geen heldere avond meer gehad.
          Dat is een tijd geleden dat het zo lang achter elkaar onmogelijk was om ook
          maar iets te doen!

Overdag is er genoeg zon, maar 's avonds trekt alles steeds dicht. Het zeewater is dan ook veel te warm voor de tijd van het jaar, wat veel verklaart.. Het is ruim 2 graden warmer als normaal. Leuk voor de badgasten, maar minder voor die arme amateurastronoom... ;-)

Commentaar

Ik wil gewoon (?) het Noorderlicht zien! t Was me in maart in Finland al door de neus geboord door teveel bewolking op verkeerde dagen dan wel -te koud om langer dan een half uur te gaan staren - , nu is de uitdaging om het eind augustus in Ijsland te kunnen zien. t Zal nog wel te licht zijn (zon gaat ong 22 uur onder/ komt 5 uur op) maar je blijft hopen en deze meneer beweert dat augustus het mooiste is in Alaska (grotendeels 2 graden lager...)
            "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Ik wil gewoon alles zien wat je met een verrekijker kan zien, ik zal ook wel een groot deel van de zuiderlijke hemel zien in Zuid-Tunesië dus kan iemand me een paar online sterrenkaarten ofzo linken (of mogelijke objecten die je met een 10x50 verrekijker kunt zien).

M13 en M31 staan al op m'n lijst. :P

Probleem is dat ik net op 12 augustus terugkeer en dus de Perseïden in Tunesië zal missen.
              Bresser Hunter 10-30x50
              Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Werken...
              X