Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Manen van Jupiter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Manen van Jupiter

Vannacht (de nacht van zaterdag op zondag), rond 2 uur zien we alle grote manen ten westen van Jupiter staan.

Voor meer info, zie onze astrokalender.
    Only the true messiah denies his divinity

inderdaad altijd heel leuk. Soms staan er drie in een lijntje, ook dan is dit steeds knap om te zien...
    Is the sun more useful than the moon? Nasreddin: the moon, we need light more at night.

Commentaar

Yup, ik heb zonet nog even een kijkje gewaagd door de MTO. Het maantje dat op dit moment het dichtste naast Jupiter staat (is dat ook de binnenste maan, Io?) raakte praktisch aan de planeetschijf. Leuk om ze allemaal bij elkaar te zien!
      The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Net terug van een waarneemsessie in Klein-Amsterdam. Ik heb nog gewacht om de schaduw van Io op de schijf zou kunnen zien, maar helaas stond Jupiter al te laag. Wel leuk om te zien hoe Io zich steeds verder van de planeetschijf verwijderde!
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Het maantje het dichtst bij is/was Ganymedes (de enige van de 4 begeleiders die een mannelijke verovering was van Zeus/Jupiter), het was ook zijn schaduw op Jupiter.

Commentaar

Oeps, bedankt voor de verbetering!
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
              Oeps, bedankt voor de verbetering!
              Heheh, ik zie het verschil ook niet door de telescoop

Commentaar

Werken...
              X