Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus opnieuw door de maan bedekt .

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus opnieuw door de maan bedekt .

Op 22 mei is er terug een bedekking van Saturnus door de maan .
    De bedekking begint omstreeks 21.15u , die zie dat je klaarstaat tegen 21.00 .
    Tijdens de bedekking zal er ook een sateliet langs het maanoppervlak scheren met mag 8.33 . (volgens SNP)
    Kleine animatie is in de maak .

Ga ik zeker bekijken. Lijkt me erg gaaf om te zien!
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Ik heb met SNP een kleine animatie gemaakt van wat te verwachten .
      Die sateliet mag je dus vergeten , daarvoor zal het nog te helder zijn .
      Animatie is te zien op onderstaande link .
      http://www.youtube.com/watch?v=QvK95FRGSRk
      Saturnus is te groot afgebeeld , dat weet ik .

Commentaar

cool gemaakt hoor. Hoe maak je zo iets ? Of vraag ik nu iets wat niet zo valt uit te leggen
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Geinig joh, nou maar hopen dat het helder is op 22 mei
          Groet, Jan

Commentaar

In SNP klik je file > make movie
            Eerst moet je bepalen waar je het filmpje wil bewaren .
            Dan zie je een kader verschijnen met 3 knoppen : pauze , stop en rec .
            Framen doe je door de sterren zelf te verplaatsen , de kader blijft dus ter plaatse staan .
            Voor ik een filmpje maak zet ik de klok van SNP stil en klik ik record .
            Die zal pas beginnen opnemen zodra de klok loopt en zal stoppen met opnemen als je de klok terug stilzet .

Commentaar

Uhhhh wat is SNP
              Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Starry Night Pro .

Commentaar

oh okee,

Commentaar

Dit is mijn animatie, gemaakt zonder SNP :

Deze animatie toont alleen de uittrede; bij de intrede staat de Zon nog boven de horizon, dus die is lastig te zien. Bij de uittrede staat de Zon ongeveer 6 graden onder de horizon, dus dat moet wel te zien zijn, helemaal met een verrekijker. Onze eigen sterrenhemelpagina (http://hemel.waarnemen.com) toont een tabel met de tijdstippen van intrede en uittrede voor een aantal plaatsen in Nederland en Belgie. Klik hier. Er is ook een animatie voor je iPod (of PC natuurlijk) te downloaden
                    Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

ik ga als helder is ook kijken

Commentaar

Als het weer meewerkt, bekijk ik dit vanuit Frankrijk. Meer precies: ik hoop het te gaan filmen met een webcam en een refractortje. Ik ben benieuwd of ik het begin van de bedekking er op ga krijgen, de zon is dan nog niet onder. Ter vergelijking: Saturnus en Capella zijn wat helderheden betreft redelijk vergelijkbaar. (resp. m 0,4 en 0,8 ) Een tijdje terug heb ik ruim voor zonsondergang Cappella goed zichtbaar gekregen in m'n 15 cm refractor, ik vermoed dat het met een 8 cm refractor ook wel lukt en gefilmd kan worden.
                        En nu maar hopen dat het weer mee werkt!
                        Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Bleeh, het weer ziet er voor dinsdag niet zo goed uit! Maar goed, er kan natuurlijk altijd een gaatje in de bewolking ontstaan Ik ga de bedekking filmen met een videocamera en tegelijkertijd wat plaatjes schieten met mijn fotocamera, als er tenminstegeen buien aankomen, want ik wil niet dat straks alles kletsnat is!

Commentaar

Even snel dit topic weer bovenaan het lijstje zetten als herinnering, want vanavond (dinsdag) is het zover...
                            Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

ARGH, dit zou ik wel willen zien maar het is BEWOLKT in belgiŽ...

Lijkt me leuk om Saturnus te tracken en te wachten tot de maan in beeld verschijnt en overlapt.

Help me met de weergoden, en kheb ook men nieuwe paragon nog niet kunnen testen.

veel plezier voor diegene die het kunnen waarnemen.
                              Quelle horreur !
                              Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
                              X