Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Schemerdiagram of overzicht voor Lyon, Frankrijk

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Schemerdiagram of overzicht voor Lyon, Frankrijk

Van 11 augustus tot 18 augustus zit ik op een camping pal ten westen van Lyon.
    Nu ben ik op zoek naar een schemerdiagram of -tabel voor deze plaats/breedtegraad. Ook de tijden van opkomst en ondergang van de Maan zijn belangrijk. Weet iemand waar ik zo'n overzicht kan vinden?
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Die kan ik voor je maken. Met skytools. Geef me even de coordinaten dan zet ik het hieronder neer
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Skytools is een uitkomst voor dit soort lijstjes. Het is gemaakt voor de waarnemer en voor niemand anders. Volgens de maker komt de nieuwe versie in mei uit .
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Gaaf, gaaf, gaaf! Bedankt! Dat wordt hardcore Melkwegscannen van elf tot half vijf!

Alleen weer niet voor de Mac... Hoe ga jij dat nou doen straks?
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Intel mac he. Draait ook windows op!

Commentaar

He Roel...
            Prima gebied is lekker donker daar !
            "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Mijn broer(tje) woont in Anse, een plaatsje ten noord-westen van Lyon. Hij heeft ook een newton. Dat is dus genieten als wij daar zijn! Inderdaad mooie hemels maar helaas is het zuid-oosten enigszins lichtvervuild. (Door Lyon zelf.)
              Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
              Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
              Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Werken...
              X