Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ik daag iedereen nog verder uit .....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik daag iedereen nog verder uit .....

Als je, zoals Roel voorstelt, de maan gaat zitten schetsen (en dat is erg leuk om te doen!), ga dan niet in je achtertuin zitten, maar aan de openbare weg, het liefst op een plaats waar veel mensen langs komen. Laat ze allemaal kennismaken met een geweldige hobby. Iedereen die voor het eerst de maan door een telescoop bekijkt is diep onder de indruk en de omstandigheden lijken vanavond vrijwel ideaal te worden. Als het rustig is kun je ook Saturnus nog even meenemen (weetjes voor je praatje: meer dan een miljard km afstand, reistijd v/h licht dik een uur, Saturnus drijft op water, dus als je zwembad voldoende groot is ...)

Zit er voor jou nog iets in ook?
    Jawel:
    - in ieder geval een hoop plezier bij vrijwel alle meekijkers (en dus indirect bij jou), de oh's en ah's zullen niet van de lucht zijn
    - meer begrip bij de buren als je het licht een keer gedimd of gedoofd wilt zien
    - speciaal voor de jongeren: iedere scholier/student die erg heeft moeten sappelen om zijn telescoop te kunnen bekostigen heeft het recht om aan volwassen meekijkers een kleine bijdrage te vragen

Veel plezier.
    Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Sidewalk Astronomy! Om verder op je idee in te gaan: misschien is het wel een ontzettend leuk idee om met meerdere mensen en telescopen aan de openbare weg te gaan zitten. (Een plein vol terrasjes of iets dergelijks). Zo bereik je iedereen, want wie wil op zo'n moment nou niet eventjes kijken? Ik denk dat je in een uurtje meer belangstellenden om je heen hebt staan dan een volksterrenwacht op een hele avond!
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Half moon flash mob! Schitterend idee EricB!
      Ik zet m aan de straatrand.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik nodig de buren uit! En eens even zien of mijn buurjongetje dan ook nog mag komen kijken. Leuk idee Eric!
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Re: Ik daag iedereen nog verder uit .....

Origineel geplaatst door EricB
          Als je, zoals Roel voorstelt, de maan gaat zitten schetsen (en dat is erg leuk om te doen!), ga dan niet in je achtertuin zitten, maar aan de openbare weg, het liefst op een plaats waar veel mensen langs komen.

Veel plezier.

Op zich een heel leuk idee.
          Maar...zou je dat nu wel doen in Amsterdam ?
          Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
          ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
          Auteur:Ik

Commentaar

Origineel geplaatst door Wolkewietje

????????????

Commentaar

Misschien wel juíst in Amsterdam. Daar weten de mensen nauwelijks nog dat er ook nog iets boven hun hoofden gebeurt.

Maar ik begrijp het wel hoor, ik zou het ook niet durven. Voor hetzelfde geld word je kijker tegen de vlakte geramd door één of andere engbek.

En of je in die drukte nog aan tekenen toekomt...?

Commentaar

Ik zou het graag doen, maar ik ga hier 's avonds laat niet op straat staan met m'n kijker

Stom tuig dat hier met scooters crosst, wordt alsmaar erger nu het langer licht blijft

Commentaar

Denk er de hele tijd aan. Het idee is zo simpel, maar o zo geniaal.
                  Is HONDERD keer leuker dan sterrenkijkdagen! Zo populariseer je de hobby! Gewoon aan de straatkant. Maan & Planeten is wat het publiek wil zien, dat kan ook in de stad, ook overdag! Heb het lef je achtertuin/balkon uit te komen en laat het iedereen zien.
                  De hemel is het meest verwaarloosde stuk natuur van de Benelux!
                  Zien=geloven!
                  Gewoon een briljant plan van EricB!
                  Bijgevoegde foto is genomen in een zogenoemde 'probleemwijk'. Mijn kijkertje in de achterbak en showen maar!
                  Moet je eens kijken wat voor een effect!
                  30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Idee! Zorg voor een bodyguard (of meerdere)

Commentaar

Heb het hier gisteren al gedaan. Ik woon in een flat dus voor mij is het makkelijk.

Kijker aan de deurkant gezet en kijken maar naar de Maan. Op een gegeven moment stonden 11 mensen om me heen, allemaal buren. En ze vinden het zo indrukwekkend om al die kraters te zien.

Vanavond gaat het weer gebeuren
                      - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                      - EQ3, aandrijving + poolzoker
                      - Bresser 10x50
                      - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Hmm dan moet ik nog even een lidl scoopje gaan grijpen en vanavond op de hoofdstraat gaan staan haha. Wel leuk idee. Zeker iets wat ik ga doen zodra ik een goedkope telescoop heb met volgmotor, zodat ik de mensen niet hoef uit te leggen hem weer in beeld te krijgen, want in een dob bewegen ze dan toch altijd geheid de verkeerde kanten uit :P

Commentaar

Origineel geplaatst door EricB

????????????
                          Sorry als het ietwat onduidelijk overkwam.
                          Ik zag bij je "locatie" Amsterdam staan vandaar en kreeg visioenen van een beroofde Astrostarter en sterrenkijker-accessoires dealende junks.

p.s heb je mooi spul?

Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                          ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                          Auteur:Ik

Commentaar

Ik bel nog wel eens bij mijn buren aan als er wat bijzonders te zien is, anders zitten die arme stakkers ook maar de hele avond doelloos te zappen. Maar ik geloof dat het nog niet helemaal zo is aangeslagen bij ze.

Commentaar

Ik zag bij je "locatie" Amsterdam staan vandaar en kreeg visioenen van een beroofde Astrostarter en sterrenkijker-accessoires dealende junks.

Ik begrijp het, maar Amsterdam is echt niet zo als veel mensen 'van buiten' denken. Ik hou van die stad en ik vind het niet leuk als mensen er zo slecht over denken.

Commentaar

Werken...
                              X