Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

''Mars spectaculairder dan ooit te zien''

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

''Mars spectaculairder dan ooit te zien''

Een tijdje geleden werd ik via de e-mail op de hoogte gebracht van een spectaculaire verschijning van planeet Mars in deze maand. Volgens een emailadres dat gekoppeld is aan National Geografic News zal planeet Mars deze weken in de historie van de mens de aarde het dichtste bij ooit naderen.

Nu klopt dit aan de ene kant ook wel, voor 2018 zal Mars de komende weken, dus in september, oktober en november niet zo goed te zien zijn aan de sterrenhemel. "Deze en volgende maand haalt de aarde de planeet Mars in en de ontmoeting tussen de planeten zal resulteren in de dichtste nadering van hen in de geschreven geschiedenis".

In de e-mail kettingbrief wordt tevens gepraat over het 'dat de planeet zal uitzien zo groot als de Volle Maan'. Dat is inderdaad het geval als je een telescoop gebruikt die Mars kan vergroten tot de macht 100.

Kortom: Dus weer een voorbeeld wat voor uitwerking het Internet heeft en hoe makkelijk het is om 'in de maling' te nemen. Al wist ik zelf allang dat Mars nooit zo groot als de Volle Maan gezien kan worden zonder wetenschappelijke instrumenten.

Klik hier voor een origineel bericht hierover op National Geographic.

Sory freek maar dit is al heel oud nieuws...of ben ik de enige die nog weet dat het ook op astrostart heeft gestaan

Commentaar

Ik ontving de mededeling op 28 augustus 2005..

Commentaar

Stuur ze dan maar vlug een medeling dat ze er wat laat mee afkomen

Commentaar

haha idd.. dit stond een paar weken terug al op de nieuwspagina. weet ik zeker want ik heb het ook gelezen..

Commentaar

is deze niet te zijn in november dan?
            Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
            Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Werken...
            X