Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mogelijk historische ontdekking op Mars?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mogelijk historische ontdekking op Mars?

Kreeg deze link http://m.npr.org/news/front/165513016 doorgestuurd. Weet niet echt wat ik ervan moet denken....
    Ik gok op de vondst van Westmalle Trippel :razz:
    Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Ik had het ook gelezen en hoop dat het toch wat beters is
    Hoewel de WestMalle er graag mag zijn
    Meade LX200GPS 12" - Lodestar - Canon450Da

Commentaar

Zullen we maar eens serieus gaan raden? Ik denk dat ze water-ijs (H2O) hebben gevonden.
      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Hebben ze al gevonden en ligt zeker niet oppervlakkig voor Curiosity. Zal meer in de sfeer van aparte metalen of microben liggen misschien? ook mogelijk is gewoon stromend water onder het oppervlak.
        Celestron 9.25 CPC / wedge | Canon EOS 1000D Modded | Telelens 500mm F/8 | SPC900NC LX | ToUcam Pro

Commentaar

Methaan? Alhoewel, niet zo lekker als Westmalle :lol:
          Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Een marsmannetje zou wel leuk zijn

Commentaar

Origineel geplaatst door StellaFerox Bekijk bericht
              ook mogelijk is gewoon stromend water onder het oppervlak.
              Dus toch Mars-kanalen
              Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Ik gok op organische moleculen...
                Vixen Apex Pro 10x50, Helios Quantum4 20x90, Tasco 306 7x50, SW Heritage 130 flextube

Commentaar

Ik denk dat ze bewijs hebben gevonden dat mannen inderdaad van Mars komen, omdat het er zo stoffig is!
                  Maargoed, de geruchtenmachine draait weer op volle toeren. Ik wacht het nieuws wel af.

Commentaar

Gokje

Van een NASA pagina van het SAM instrument:
                    The laser spectrometer will measure the abundance of various isotopes of carbon, hydrogen, and oxygen in atmospheric gases such as methane, water vapor, and carbon dioxide. [...]
                    Because these compounds are essential to life as we know it, their relative abundances will be an essential piece of information for evaluating whether Mars could have supported life in the past or present.
                    Ik denk dat ze zojuist bevestigd hebben gekregen dat zowel de Aarde als Mars uit hetzelfde materiaal (wat betreft isotoopverhoudingen van C, H en O) zijn gevormd. Ik denk dat dat voor veel van het zonnestelsel geldt, zolang de temperatuur en druk bij de vorming vergelijkbaar is geweest. Dus nog een aanwijzing dat er leven geweest zou kunnen zijn, maar geen bewijs.

Een grote puzzel is nooit ineens af, dat gaat gewoonlijk in heel kleine stapjes. Zoals zo mooi verwoord in het boek en de film Contact: "Small moves, Ellie, small moves."

Commentaar

Ja! Koolstof met een verhoogd gehalte C14, zodat het dus van koolstof-assimilatie afkomstig is via de op Terrra gangbare biologische route..

Commentaar

Hmmmmm ik weet wel wat ze gevonden hebben. Kijk maar eens goed naar deze foto.
                        Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: marsman.png views: 1 grootte: 358,7 KB id: 1056463
                        The Big Bang is fun

Commentaar

Historische ontdekking. Voor onderzoekers misschien wel het vinden van organische moleculen. Maar als een dergelijk bericht de wereld in wordt geslingerd dan verwacht het grote publiek toch iets spectaculairs als bijvoorbeeld het vinden van leven of fossielen daarvan. Natuurlijk hoop ik ook dat de Curiosity-missie zoiets dergelijks zal vinden. Ik denk echter dat het grote publiek zal worden “teleurgesteld” met het nieuws dat er alleen nieuwe aanwijzingen daarvoor zijn gevonden. Gelet op de functie van SAM zal het dat ook wel zijn.

Ik deel dus het vermoeden van RCS/chipper.

Commentaar

Als ze het een historische ontdekking noemen, dan moet het wel iets dergelijks als bewijs van (voormalig) leven op Mars zijn. Al het andere zal niet als zodanig aangeduid kunnen worden. Maar door de geruchtenstroom worden de verwachtingen alleen maar groter en dus is de deceptie mogelijk ook des te groter.
                            (moet opeens denken aan het boek van Dan Brown - De Delta Deceptie waar NASA ook zo'n geweldig grote ontdekking bekend maakt )
                            Robtics RC8, F8 (0,75 reducer: F6); Skywatcher ED80 F7,5; montering: NEQ6pro; Atik383L; gemodde Canon EOS450D; ALccd5 (QHY5) www.astrodomus.nl

Commentaar

Dit doet me denken aan de ophef die vooraf ging aan de NASA bekendmaking van de bacterie die arsenicum in plaats van fosfor zou kunnen gebruiken, een paar jaar geleden. Dit is wat ze er nu over zeggen.

Commentaar

Werken...
                              X