Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Deep Impact vs. Temple 1:Een voor ons zichtbare inslag???

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Deep Impact vs. Temple 1:Een voor ons zichtbare inslag???

De komeet Temple 1 wordt de 4e van juli om 2 uur E.D.T. geraakt door Deep Impact en geeft misschien een voor ons zichtbare verandering in helderheid en heel misschien zelfs van koers hoewel beide door deskundigen nihil kunnen zijn.
    nu maar hopen dat het dan een heldere nacht is en dat de inslag een verse lading ijs aanboort wat dan een heldere jet opleverd.

Gr Coin
    0
    Mercurius en venus samenstand eind Juni
    0%
    0
    Jupiter,Uranus en Neptunus
    0%
    0
    Asteroiden :Ceres,Irene,Iris,Melpomene
    0%
    0
    komeet Giacobinni-Zinner en Komeet Machholz
    0%
    0
    Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
    Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

ik ga de komeet zeker in de gaten houden...
    lijkt me leuk om hem deze maand al een aantal keer in het vizier te nemen, en eventueel de veranderingen te zien na de impact.
    de voorspellingen zijn dat de komeet zomaar een aantal magnituden helderder kan worden, dus dat wil ik met eigen ogen zien...
    ik hou hem in de gaten...
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Commentaar

Je denk toch niet echt dat je dat kan zien he? :lol:
      But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

Is de komeet Tempel-1 met het blote oog te zien of met een kleine telescoop, zoja, waar is ie te zien?

Commentaar

ALS de satteliet voldoende materiaal blootlegd moet er een meer heldere staart ontstaan en dat moet lijkt mij dan zichtbaar zijn onder goeie omstandigheden, maar een explosie in de ruimte die hier vanaf de aarde met je amateur kijkertje(want wat is 30 cm nou eigenlijk vergeleken met een gemiddelde nasa kijker?) dan zie je natuurlijk niet brokstukken er van af spatten maar de verwachtingen zijn wel dat als alles goed gaat dat de komeet verschild van de ene op de andere nacht, alles miniem maar wel waarneembaar.
          afwachten dus..

Coin
          Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
          Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Is de komeet Tempel-1 met het blote oog te zien of met een kleine telescoop, zoja, waar is ie te zien?
            nee, hij is niet met het blote oog te zien. wel zou die te zien moeten zijn door een kleine tot middelgrote telescoop. in de S&T staat: wanneer je de zwakkere messier-objecten kunt zien, dan zie je deze komeet ook.

Tempel-1 staat momenteel in het sterrenbeeld maagd. rond 4 juli (dag van impact) staat hij een paar graden ten zuidoosten van spica.
            Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
            Vixen Great Polaris
            Canon 350D - NexImage

Commentaar

Bedankt

Commentaar

Werken...
              X