Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Samenstand Maan-Jupiter gemist?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Samenstand Maan-Jupiter gemist?

Gisteren tussen de wolken door de Maan samen met Jupiter kunnen vastleggen. Aldebaran zat ook nog in de buurt, maar die zat om één of ander rede altijd achter de wolken. Mijn pocket-camera heeft 's nachts wel last met de kleuren....
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door Jef De Wit; 02-11-12, 10:26.
    Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Erg mooi. Juist heel mooi en 'sprekend' met die wolken. Lijkt bijna op een reflection nebula
    Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
    Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Eventjes de tweede foto apart gezet.
      Voeg bestanden toe
      Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Nee niet gemist, tussen heel snel voorbijtrekkende lage wolken gezien. Om 23 uur was de maan al aardig dicht genaderd. Helaas was de maan wel wat te fel om mooi de Hyaden te kunnen zien.

Commentaar

Ja, die samenstand heb ik gisteren ook gezien. Stak mooi af tegen de wolken.
          Veel meer was er ook wel niet te zien..
          10" SW Flextube dobson

Commentaar

Ja ik heb hem ook gezien, mooi met die langsrazende wolken. Ik was wat optimistisch ngc891 aan het fotograferen, maar door de wolke raakte de guider de volgster steeds kwijt, dus toen maar opgegeven en visueel gaan kijken. De samenstand was mooi!
            Martijn
            RC8 - WO 71 ED APO - PST - NEQ6 Pro - EQ5 Synscan pro - Atik 383L+ - Lodestar X2 OAG

Commentaar

Werken...
            X