Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

The Horsehead Challenge

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

The Horsehead Challenge

Ergens in de diepte steigert een paard op weg naar naar de vier. Zijn hoofd tekent zich af tegen de aangelichte mistige achtergrond. Er valt een ster, het paard kijkt om en ineens staat hij oog in oog met......

Orion stijgt de Maan die daalt wie gaat er mee op zoek naar de Heilige Graal?
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Eerst maar eens een UHC-glaasje, anders kan die speurtocht nog lang duren met mijn 8".
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Hoe nuchter maar waar men zal bewapend moeten zijn!

Commentaar

Nou ja, nuchter...

Eveneens een waarheid; Met alcohol geen paardenhoofd.

Commentaar

Dan maar niet

The party must go on

Commentaar

Hahaha, M15 en Roel zitten op één lijn hier!

Commentaar

zou het met een 8" en een H-beta filter gaan? ...heb nog zo'n filter ergens in de koffer liggen. Misschien dat ik met de webcam meer kans heb!!! en dan... Hop! nen biertje erbij.... :lol:

hier nog een fotootje van een paar jaar terug...met de beoogde set up

Me, my setup and a saturdayafternoon beer!

Commentaar

zonder H-beta zullen jullie weinig succes hebben vrees ik ,in me 14" en UHC of OIII kon ik m niet vinden vorige jaar in Wateren.

Commentaar

Ik betreed het strijdveld met een 12" Orion dob, een 27mm panoptic en een Orion Ultrablock filter. Ik heb een paar weken terug even proef gedraaid en heb goed hoop, ik heb zelfs het idee dat ik hem even gezien heb maar dat weet ik niet zeker want het was tijdens wat kleine opklaringen en daarna was de pret al weer snel over.

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                    Eerst maar eens een UHC-glaasje, anders kan die speurtocht nog lang duren met mijn 8".
                    Doe maar H-beta - met een UHC lukt het jou (in Nederland) niet met een 8"er, tenzij op Schiermonnikoog.
                    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Ik heb het paard verslagen afgelopen zomer.
                      Plaats van handeling was de Provence en mijn bewapening bestond uit een 40 kijker en een H-beta filter.

Mij lijkt het h-beta filter absoluut noodzakelijk. En misschien lukt het dan ook nog wel met een iets kleinere kijker OF een iets minder briljante locatie. Succes!
                      30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Dappere strijders, wees voorbereid want de strijd zal weldra losbarsten. Het ruist reeds in het oosten.

Tja te veel Lord of the Ring dan krijg je dat he, ff wat anders wat een ************ weer he maar ik st nog steeds op scherp

Commentaar

De ridder rijst steeds hoger, hopelijk mogen we nog in heldere donkere nachten zijn gouden gordel aanschouwen! Wie was het die deze maand nog zijn vurige vlammen wist te vereeuwigen?

spoiler:
                          http://www.astroforum.nl/viewtopic.php?t=4660
                          Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

nobele strijdmakkers,

de tydingen bereyckten mijn oor dat de graal reeds gefonden zyn zou, zyde het dan wel van eenen grooten afstand waargenoomen.

enig doorsckrollen op:
                            http://www.astroforum.nl/viewtopic.php? ... rrenpracht

Het berust hier louteren toeval, daar den vinder op het uure niet weetachtigh was van den heersenden "Challenge"
                            Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Daar ick eenen sterrekijcker der grootte van 20 centimeeter bezit, zal deze strijd mij vrijwel zeeker als verliescher achterlaaten...
                              Tenzij mijn meede-reckruuten mij derhalve moed kunnen inspreecken en mij vertellen kunne dat dees paard ook door mij verslaagen kunne worden...

Commentaar

Werken...
                              X