Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

rode ogen voor als je even naar binnen moet?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

rode ogen voor als je even naar binnen moet?

Hallo,

Vraag en google me te pletter, maar de vraag is eigenlijk simpel.

Er zijn allemaal rood licht oplossingen voor buiten, maar is er ook een soort van bril die ik op kan zetten als ik 'even' naar binnen moet?
    ... en dus het licht in moet! Hierdoor verlies ik dan geen of minder nachtzicht,....stel ik me zo voor.

tips verneem ik graag

Gr en CS
    William
    Home Observatory met Betonzuil, NEQ6, SW 190MN DS, TSLAPO804, TSL60D met Loadstar/PHD, Canon EOS 60DAW, Nikon D610 to be D610 DAW :P BYE, BYN

Er zijn rode brillen die eveneens een goede bedekking geven zodat er weinig licht via de zijkanten lekt. Je ziet er alleen niet op z'n voordeligst uit - zacht uitgedrukt.
    "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
    Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

wat denk je van een duikbril beplakken met rode folie? Sluit goed af en is voordelig te maken! Niet dat ik er eentje heb hoor maar het schoot me ineens te binnen!
      Bresser Skylux 70/700, Bresser 10x50

Commentaar

Goed idee, ik heb nog wat van die rode laptopfolie, daar knip ik me twee rondjes van uit en plak ze me dan op een klein zwembrilletje van de Action, kan nooit veel kosten :-)
        Maar zie ook ebay linkje hieronder... toch nog iets gevonden wat mogelijk kan werken.

http://pages.ebay.com/motors/link/?n...d=160828362937 €6.84 / $8.55
        verdere kant en klaar (linkjes) voorbeelden zijn mij ook welkom

Bedankt voor de reacties zover

ClearSky
        Home Observatory met Betonzuil, NEQ6, SW 190MN DS, TSLAPO804, TSL60D met Loadstar/PHD, Canon EOS 60DAW, Nikon D610 to be D610 DAW :P BYE, BYN

Commentaar

Bij focalprice: deze of deze
          The Big Bang is fun

Commentaar

Toen we in Lalobbe waren had theritz rode peertjes mee om tijdens het waarnemen in een paar lampen binnen te draaien. Werkte erg fijn!
            Volgende keer alleen ook eentje meenemen voor de koelkast :P
            Skywatcher Newton 200DPS - TS Quadruplet 480/80 - NEQ6 - Lacerta MGEN
            Nikon D7000 - http://dslr-astrophotography.com

Commentaar

Een donkere zonnebril kan ook helpen.
              http://www.vvscapella.be/hubert-hautecler/

Commentaar

Dat duikbrilletje van de Action bewerken met een aantal laagjes nagellak, werkt nauwkeuriger dan folie.
                Robtics 80mm f/7 ED Doublet Refractor, carbon | WO reducer/flattener III | Canon 450D, gemodificeerd | HEQ5 met OAG.

Commentaar

gewoon je ogen dicht en alles op de tastXD
                  Celestron C8 203mm F10 SCT | Vixen Super sp polaris DX | bresser 113mm F4.4

Commentaar

Gewoon bij Van Grootven: http://www.grootven.be/productdetails.asp?PID=1881
                    Als ik er nog eens kom, koop ik het!
                    To know our place in the cosmos you have to understand stars. To know the stars you must understand their variability. http://www.vvs.be/werkgroepen/werkgroep-veranderlijke-sterren

Commentaar

Gewoon het licht uitdoen binnen?
                      Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Commentaar

Ik vind de weg in de sky amper laat staan binnen in mijn eigen huis :-)

Orion® - Astrogoggles
                        Wear Them to Preserve Your Eyes' Dark-Adaptation Before Observing
                        De rood getinte lenzen verhinderen de afbraak van het rhodopsine van de netvliesstaafjes zodat vooral de trage nachtzicht-adaptatie niet verloren gaat.

Is dit nu speciaal materiaal of gewoon 36 euro voor standaard rood plexiglas?
                        Of bewerkstellig je dit ook met al het andere rood filtermateriaal wat je voor je ogen zet?

Commentaar

Een rode lamp (uit de doka's van vroeger) of rode ledverlichting (dimmen!) werken het meest prettig, hoef je niets op je kop te zetten en geven sfeer
                          -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Voor mijn hobby ruimte / garage ga ik me dit installeren, een uitkomst maar voor de rest van het huis geen optie, moet bijvoorbeeld eerst door de woonkamer heen, ook voor het toilet, een pilsje en de nespresso :-P

Commentaar

Origineel geplaatst door TomC Bekijk bericht
                              Een rode lamp (uit de doka's van vroeger) of rode ledverlichting (dimmen!) werken het meest prettig, hoef je niets op je kop te zetten en geven sfeer
                              En kun je gelijk wat bijverdienen.......
                              Last bewerkt door FredVN; 31-10-12, 05:26.
                              Een dag heeft 24 uur en dan heb je de nacht ook nog.

Commentaar

Werken...
                              X