Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

orioniden

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

orioniden

Hallo allemaal

Opnieuw een meteorenzwerm die het treft in 2006. Nieuwe Maan op 22 oktober. Het Orionidenmaximum valt komende nacht en de ZHR bedraagt ongeveer 23. Vannacht vanaf middernacht aan de oostelijke hemel.

Bijna alles zit mee........ behalve de bewolking

Nu heb ik een kleine analyse gemaakt van de sat beelden en er moeten vanacht enkele "gaten" ontstaan hier in zeeland. Maar ja ik ben geen metreoloog natuurlijk

Ik pak gewwon de stofzuiger en zuig alle wolken weg

Prettig weekend
    wie 't laatst lacht,is traag van begrip....

Je moet gewoon wat proberen als het onbewolkt is, zie ik.
    Als er maar een beetje helder is zonder maanlicht of lichtvervuiling, zie je genoeg voor meteoren.

Qua seeing wordt het bagger de komende dagen door de hoge snelheid van de hogere winden.

Commentaar

Je kunt er ook naar luisteren op *deze* internetsite van de NASA als het te bewolkt is. Er was ook een *Nederlandse site* waar dit kon, maar die is al een hele tijd niet geupdate en de Live Reciever Audio werkt nu helaas niet meer.

Commentaar

En heeft iemand de Orioniden nog gezien of gehoord afgelopen weekeinde ?

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
          En heeft iemand de Orioniden nog gezien of gehoord afgelopen weekeinde ?
          Ik heb er tussen 2100 uur en 0400 uur 7 gezien maar heb er niet heel de tijd naar gekeken.
          wie 't laatst lacht,is traag van begrip....

Commentaar

ik wil vanacht ook gaan kijken. maar welke tijd is ongeveer het beste om ze waar te nemen??
            en is het mogelijk om in dat tijd saturnus te zien ???

gr beenie

Commentaar

Eh Beenie, het hoogtepunt was afgelopen zondag de 22, ik denk niet dat je er nu nog veel zult zien volgende keer beter

Commentaar

HAha owkay thx.

Maar je zult toch wel een paar kunnen zien vannacht??

Commentaar

Loop vanmorgen om 4.55 uur naar buiten,kijk altijd naar boven en zie een meteoor,kom op het werk kijk naar boven en zie een meteoor.
                  Ga ik er extra s' avonds voor naar buiten,zie ik er geen een.
                  Dus het heeft met de tijd te maken,de aarde draait rond{ 5 uur} die tijd met zijn gezicht zal ik maar zeggen naar voren en dan vangt ie ze in zijn gezicht,uren eerder zit de aarde met zijn gezicht naar achteren zodat je ze niet ziet.
                  Het beste weer om testerrenkijken is geen weer.

Commentaar

Werken...
                  X