Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maansverduistering 7 september

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maansverduistering 7 september

Op 7 september a.s. vindt er een gedeeltelijke maansverduistering plaats, wie gaat er kijken?

Heb je geen telescoop en wil je toch het hemelverschijnsel bekijken? Dat kan! Op http://www.AstroVersum.nl is op 7 september aanstaande de gedeeltelijke maansverduistering rechtstreeks te volgen. De beelden worden verzorgd met behulp van een 8 Meade LX90 telescoop en een Meade LPI CCD-camera en worden om de 30 seconden vernieuwd. Noteer het verschijnsel dus alvast in je agenda en vergeet dus niet op 7 september een kijkje te nemen.

20.15 uur | Opkomst maan
    20.51 uur | Maximum
    21.37 uur | Einde

Meer informatie.

ik
    Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

ik ook wel denk ik

Commentaar

Een kleine verduistering, maar 0.18. Het begin moeten we ook nog missen, alleen de tweede helft is zichtbaar.
        Carpe Diem

Commentaar

Anymore?

Commentaar

Ik ga wel kijken! Nog nooit bewust meegemaakt, ook geen kleintje. Zo lang ben ik nog niet bezig.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Even ter herinnering: de verduistering vindt komende donderdag plaats!

Commentaar

Ik ook, als het niet bewolkt is . . .

Groetjes,

Bandit
                Achromatologisch

Commentaar

Ik ga ook zeker kijken mits het weer meezit. Ik heb namelijk ontdekt dat ik vanuit de volkstuintjes 100 meter verderop rondom vrij zicht heb. Weliswaar met enkele lantaarnpalen op 100 meter afstand, maar wanneer er iets dichtbij de horizon te zien is, in welke richting dan ook, kan ik het altijd zien. Op 100 meter van mijn huis!

Toch een aangename verassing als je jaren in het centrum hebt gewoond.
                  (hoewel ik hier ook al weer een half jaartje woon)
                  "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Tja, de maan staat laag aan de horizon. Maar ik heb er een oplossing voor gevonden :P waarnemen vanuit een flat

Commentaar

En dit wordt mijn eerste bericht op dit forum!

Ook ik ga deze verduistering bekijken. De weersverwachtingen zien er redelijk uit, dus hoop wat waar te kunnen nemen vanaf mijn balkon
                      "Dat is geen bewolking! Dat zijn de Magelheanse wolken.."

Commentaar

Mensen, voor de zekerheid. Over twee uurtjes is het zover. Het weer ziet er redelijk goed uit voor heel Nederland, dus gaat kijken!
                        Een vrij uitzicht op de oostelijke horizon is van het grootste belang, de maan komt op terwijl de verduistering al aan de gang is. De eerste die hier een foto post van een opkomende verduisterde maan, krijgt van mij een lollie.
                        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Als die wolken in het oosten nou even weg willen gaan ..... dan ga ik voor de lollie!

Commentaar

Hier is het super weer!

Commentaar

Hier is eht ook helder, maar ik zou niet weten waar ik moet gaan kijken. Misschien gewoon uit mijn kamer uit het raam, maarja... is ook weer zo...:P

Commentaar

Werken...
                              X