Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

sterrenregen!!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

sterrenregen!!

ik zie helemaal geen topic over de sterrenregen!?!?! ik weet ff niet uit mijn hoofd welke het is rond augustus.. maar ik zat in frankrijk op het strand, en ik heb mijn ogen uit gegekeken! super mooi helder, en ik denk in een half uur tijd wel 50 vallende sterrengezien! heb zitten genieten! elke avond. en mijn tent stond ideaal op waarneemgebied, we zaten namelijk aan het strand op een camping. lekker donker, en onze plek stond beetje aan de rand van het strand. mijn tent hadik zo neergezet dat als ik snachts de opening openlaat (alleen dat gaas) dichtdoe, dan kon ik zo richting strand kijken en naar alle sterren!, zo ben ik dus elke avond in slaap gevallen, heerlijk jongens! echt een topvakantie!!

Rond 12 augustus is dat en het zijn de Perseiden die dan vallen.

Commentaar

Hey, welkom terug Miranda!
      Ja, het is Perse´dentijd. Probeer het dit weekend. Rond 11 augustus is het volle maan en het zou wel eens storend kunnen zijn!
      Klikkie voor fotos: http://science.nasa.gov/spaceweather/me ... 2aug04.htm
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

ik dachtal dat het de perseiden waren, maar ik twijfelde omdat de perseiden nog onder de horizon zaten in de tijd dat ik zoveel vallende sterren had gezien, en ze kwamen ook niet richting de stier vandaan. maar eerder vanuit de melkweg, een beetje richting het dolfijntje, daarom twijfelde ik zo, maar het waren er zoveel! echt een regen..

Commentaar

Welkom terug Miran.....

Blij je weer te lezen

Ik heb er hier helemaal niets van meegekregen..Spijtig
          Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Misschien waren het Aquariden?
            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Dat zijn er zo'n twintig per uur. Samen met enkele Perse´den en wat Alpha-Capricorniden (4 per uur) kunnen het echt er echt wel 50 per uur geweest zijn

Commentaar

Ga morgen naar duitsland op vakantie... Hoop dat ik er een aantal op de gevoelige plaat kan vastleggen! Zullen vast wel donkere vlaktes zijn

Alleen nu maar hopen dat het een beetje mooi weer wordt...

Commentaar

ik weet het niet hoor, de meeste kwamen bij het dolfijntje in de buurt vandaan, maar er kwamen er ook veel aan de horizon idd wat meer bij de stier vandaan komt, dus toch meer persieden kunnen zijn, maar het waren er echt veel! soms wel 3 tegelijk en er is geen minuut geweest dat we niks zagen! het was echt super!!! maar het was ook heel helder hoor, dus je zag zelfs de kleinste, ik kon het andromedastelsel met me blote oog zien als een duidelijke vlek, dus dat zegt wel wat..

Commentaar

Vast een prachtig gezicht al die vallende sterren! waar zit je dan in Frankrijk? zijn ze hier ook te zien (als het helder is tenminste )?
                    Meade LXD75 8" Schmidt Newton
                    The Imaging Source DBK21AU618

Commentaar

tja geen idee, ik zat aan de middellandse zee.. het was denk nu een week geleden. bij de pyreneen, bij spaanse grens

Commentaar

Origineel geplaatst door Maantje Miranda
                        tja geen idee, ik zat aan de middellandse zee.. het was denk nu een week geleden. bij de pyreneen, bij spaanse grens
                        Off-topic: Ah! Perpignan? Prachtig daar! Ik was er twee jaar geleden en heb iets verderop in de Pyreneeen (Ria Sirach, vlakbij Prades) de Perseiden bekeken, onvergetelijk!
                        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

ja klopt vlakbij perpignan maar dan richting zee, argeles sur mer om precies te zijn, vast wel bekend, is namelijk zeer bekend stadje daar.. ben in perpignan uit de trein gestapt 30 km daarvandaan ofzo..

Commentaar

Origineel geplaatst door Maantje Miranda
                            ja klopt vlakbij perpignan maar dan richting zee, argeles sur mer om precies te zijn, vast wel bekend, is namelijk zeer bekend stadje daar.. ben in perpignan uit de trein gestapt 30 km daarvandaan ofzo..
                            Argeles... Toeristenhol. Wij trokken het daar na twee dagen al niet meer en zijn snel de bergen in gevlucht! Prachtige natuur. En donker!
                            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

tjee Roel,
                              ik blijf maar kijken naar je kleine Avatartje. Dat is toch je meest recente opname van M31? Zelfs de donkere stofbanen zijn zichtbaar. En dat me eenvoudige apparatuur!

Hee zou je mij een hoge resolutiefoto van dat gedeelte willen emailen?
                              Dan wil ik wel voor je kijken of ik er bolhopen van M31 op kan onderscheiden...
                              groet!
                              Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Werken...
                              X