Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Discovery aan de hemel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Discovery aan de hemel

Wanneer Space Shuttle Discovery gelanceerd wordt morgenavond, kunnen we de shuttle over Nederland zien vliegen aan de hemel. Om 22:11 uur zal Discovery als een klein stipje te zien zijn.
    Het is nog erg licht (wat vertraging zou gunstig zijn) en de shuttle is lang niet zo helder als het ISS. Wie gaat er een poging wagen?

Ik ga proberen met blote oog :P

Commentaar

Ik doe mee, heb je wat meer info over waar hij precies verschijnt?
      Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

ik ga om 22 uur een vriend halen en gaan we samen de hemel afspeuren!
        ik hoop dat we hem vinden...
        [url="http://www.beeropia.nl/"]http://www.beeropia.nl/[/url]

Commentaar

om tien over tien is het nog wel erg licht, zou me verbazen als het lukt.

Als je op zoek gaat kun je het proberen met deze website (TIP!)

http://www.heavens-above.com/

vlakna de lancering schijnen ze al voorspellingen van de baan te gaan doorgeven. Wel even van tevoren registreren!
          30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Ik sta dan op Bussloo, dan klinkt gunstig, maar ik sta wel bij Ground Zero, een muziekfestival, dus het gaat hem niet worden... Als het kan ren ik even van het terrein af, en ga ik langs de sterrenwacht. Niet dat ze me daar al kennen, maar dat komt toch wel een keer.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Re: Discovery aan de hemel

Origineel geplaatst door Freek
              (wat vertraging zou gunstig zijn)
              Uitstel is onmogelijk. Lanceervenster hieronder.

Open: 21:43:37 uur
              Best: 21:48:37 uur
              Sluiting: 21:53:37 uur

Dus hij gaat om 21:48:37 uur of niet. De dag erop is het lanceervenster eerder. Daarvoor kun je *hierheen* gaan!

Commentaar

"Het is mogelijk dat de Shuttle 22 minuten na de lancering vanuit BelgiŽ te zien is: Discovery zou op een hoogte van 10 tot 30į boven de horizon van het westen naar het zuidoosten trekken, en een magnitude van rond de nul bereiken."

bron: Urania.be
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Dat lijkt me onmogelijk. De motoren zijn namelijk dan al allang uit! De shuttle heeft geen eens zonnepanelen waardoor hij niet zo helder is als het ISS. De shuttle is ook nog eens veel kleiner dan het internationale ruimtestation.

Maar we zullen zien! Ik ga zeker een kijkje nemen.

Commentaar

De shuttle is wel mooi wit aan de kant die we ervan zien, heeft een groter oppervlak dan de meeste satellieten (inclusief zonnepanelen!), en komt op een zeer lage hoogte over. Bovendien hangt hij op die tijd nog mooi in het zonlicht, volgens mij.
                    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Ik ga het in elk geval proberen. Alhoewel 10 tot 30 graden toch laag is. Helemaal voor het volgebouwde Almelo...

Commentaar

Lijkt me nog veel te licht straks. De space shuttle heb ik eens gezien toen hij achter de MIR aanvloog om enige tijd later te docken. Erg mooi om die twee puntjes bij elkaar te zien vliegen.

Commentaar

ik ga het zeker proberen! maar hij moet eerst de lucht in!

Commentaar

Origineel geplaatst door Maantje Miranda
                            ik ga het zeker proberen! maar hij moet eerst de lucht in!
                            Paar flinke chinese vuurpijlen doen de truc wel. :P

Commentaar

mwhaha precies! gaat helemaal goed komen!

Commentaar

Werken...
                              X